29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

GM са били предупредени за дефектните въздушни възглавници на Takata

Въпреки това, от компанията са решили да използват по-евтиния компонент, който доведе до смъртта на 14 души

Американското издание The New York Times проведе щателно разследване, за да се опита да открие цялата истина около дефектните въздушни възглавници на компанията Takata, които до момента се свързват със смъртта на 14 души. Отделът на японската компания, който се занимава с производството на въздушни възглавници, изпада в тежко финансово състояние в края на 90-те и първите години на новия век, което принуждава ръководството му да измисли начин да се справи с проблемите. Идеята била да се приемат специални мерки, намаляващи производствените разходи, което означавало да се разработи по-евтин модул за надуване на възглавницата, използващ амониев нитрат.

Takata се свързали с General Motors и им предложили новия компонент, който бил с около 30% по-евтин за производство в сравнение с аналогичния детайл на Autoliv, който GM по това време. Според направените от The New York Times изчисления, използването на новия компонент спестява няколко долара на бройка, което провокира GM да каже на тогавашния си доставчик Autoliv да създаде сходен продукт на такава цена, защото в противен случай договорът ще бъде прекратен и американският концерн ще започне работа с Takata.

Изправяйки се пред желанието на GM, Autoliv решава да оцени и тества качествата на по-евтиния модел, произведен от конкурентната компания. Изводът от тези изпитания е, че представянето на компонента е “опасно непостоянно”. В резултат на това, от Autoliv съобщават на ръководството на GM, че не може да се справи с поставената задача и не може да предложи подобен, по-евтин за производство продукт. От компанията дори предупреждават американския автомобилен гигант за опасностите, криещи се зад използването на частта на Takata.

Въпреки това, от General Motors решили да игнорират предупреждението и подписали договор с Takata, който години след това донесе милиони долари загуби на компанията.

Интересното е, че говорител на GM се е свързал с The New Your Times, заявявайки, че “за нас не е удачно да коментираме” случая, тъй като той е твърде отдалечен във времето.
GM не е единственият автомобилен производител, който е получил предупреждения от Autoliv. Според информацията, такива са пристигнали и в централите на Ford, Chrysler, Mitsubishi, Honda и Toyota. Въпреки това, коли от тези марки все пак са били оборудвани с дефектния модул на Takata, а впоследствие са попаднали в мащабната сервизна акция, касаеща повече от 60 милиона въздушни възглавници, които е трябвало да бъдат подменени за сметка на производителите.

През миналия месец от Honda публикуваха предварителни резултати от вътрешен одит, показващ, че Takata са представили на японците неверни данни от тестовете на модула, при които са били елиминирани негативните данни от проведените изпитания. Проверката, която е съфинансирана от Takata, продължава да тече и в момента, като се очаква финалните резултати да бъдат изнесени в идните месеци.

Етикети:възд


Рейтинг :
09.09 2023 в 06:11 1
+ 0
- 0
sffsdf15759
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.