19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Audi F-Tron се задвижва от ядрен реактор и е дело на руснак

Според много учени, ядреният синтез е единствената алтернатива на фосилните горива в търсенето на начини за задоволяване на световните енергийни нужди. Поне за момента. Това е процесът, при който атомните ядра се сливат, отделяйки огромно количество енергия. Технологията се нуждае от много малко гориво, което я прави изключително ефективна.

Ако в бъдеще процесът бъде усъвършенстван, експерти смятат, че едва няколко сравнително малки атомни централи, ще могат да произвеждат предостатъчно количество електроенергия за задоволяване на световните нужди, без изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата.

Може ли обаче ядреният синтез да захранва автомобил? Точно това се пита и руският автомобилен дизайнер Григорий Горин, който представи концепта Audi Mesarthim F-Tron Quattro.

Проектът представлява серия компютърни изображения, а името му Mesarthim е вдъхновено от едноименната мъглявина, намираща се в съзвездието Овен. Точно като нея, автомобилът е потресаващо сложен като устройство.

Ядреният реактор и плазмените инжектори са разположени в средната част на шасито, а около тях е цялото останало оборудване, необходимо за произвеждането на пара. За целта се използва топлината, произведена от ядрения синтез, а впоследствие парата завърта турбина, свързана към генератор. Той от своя страна зарежда с ток батериите, които пък захранват четирите електромотора. Специални маховици подпомагат ускорението и захранват плазмените инжектори, а няколко кондензатора се грижат за това парата да може да се използва отново, затваряйки кръга.

Монококът е наричан от създателя на проекта “Solid Cage” и е не по-малко напредничав в технологично отношение. Той е замислен да бъде изработен с използването на 3D принтер от олекотена алуминиева сплав, усилена с полимери.

Понеже задвижващата система има толкова много компоненти, евентуалното й сервизиране би било невъзможно. Именно заради това, Горин е проектирал определени компоненти от шасито да могат лесно да се демонтират и да откриват достъп. Когато сервизната дейност приключи, въпросната секция може да се монтира обратно или да се принтира нова.

Друга интересна част от проекта е системата за контрол на шасито, която се казва MHDS или Magnetic Hydro-Dynamic System. Тя използва плоскодънен резервоар, монтиран в пода на колата. Той е пълен с магнитен флуид, който реагира на магнетизираната пътна настилка от бъдещето. Идеята е взаимодействието между двете да създава притискане. Същата течност може да се премества и в други части на шасито, за да неутрализира наклоняването в завой.

Освен всички налудничави технологии, F-Tron изглежда и изключително добре.
Разбира се, трябва да бъде ясно, че да монтираш ядрен реактор в кола и да го комбинираш с толкова налудничави технологии, е адски сложен и скъп проект. Едва ли някога автомобилите ще се задвижват с помощта на ядрен синтез, но е напълно възможно създаването на малки реактори като този, които да задвижват камиони, лодки и дори самолети.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:14 1
+ 0
- 0
sffsdf14171
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.