19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Електрическият спортист Nissan BladeGlider дебютира в Рио

За откриването на Лятната олимпиада в Рио, Nissan разкри работещия прототип на футуристичния BladeGlider, който е комбинация от революционен спортен дизайн и представяне с нула вредни емисии. Видяхме за пръв път спортягата като статична дизайнерска разработка по време на автомобилното изложение в Токио през 2013, когато Nissan BladeGlider ни разкри един бърз поглед към бъдещите електрически автомобили (EV) на Nissan с нулеви вредни емисии.

“Тези прототипи дават отличен пример за опита на Nissan да разшири своята философия Интелигентна мобилност, при която удоволствието от шофирането се комбинира с отговорност към околната среда. Nissan вярва, че ентусиастите трябва да очакват бъдещето с нулеви вредни емисии и BladeGlider е перфектна негова демонстрация. Той е електрическият автомобил за автомобилните фенове,” каза Карлос Гон, Главен изпълнителен директор на алианса Renault-Nissan.

Дебютът на Nissan BladeGlider е част от стратегията на Nissan да работи в посока по-малко вредни емисии. Това включва и разработката на автомобилите с нула вредни емисии, както и автономните системи за шофиране. Nissan вече е номер 1 в света по продажби на автомобили без вредни емисии с Leaf и е пионер в областта системите за интелигентна мобилност.

Визията на Nissan BladeGlider бе за пъргав, ефикасен EV, който ще предложи ново измерение по отношение на забавлението по време на шофиране, автомобил, който би се „плъзгал“, благодарение на почти безшумната работа на своя електрически мотор и аеродинамичната форма на летателен апарат тип „извито крило“.

Сега, след две години работа по дизайна, инженеринга и развитието, Nissan BladeGlider еволюира допълнително до реален проект, с който да разкрие потенциала на усъвършенствания електромобил. Демонстрационните модели разчитат на усъвършенствана конфигурация на шасито с по-тясна предна следа и по-широка задна следа, като по този начин се оптимизира аеродинамичната ефективност и стабилността на управление.

Достъпът до кокпита сава през “летящи” врати. Отвореният покрив на BladeGlider е подсилен с интегрирана структура срещу преобръщане, осигуряващ вълнението, характерно за открит състезателен автомобил, допълнено от сигурността на купе.
Водачът седи във формация „връх на стрела”, изнесен леко пред двамата пътници зад себе си. Обзорът за всички пътници е панорамен, благодарение на обгръщащото ги кокпит челно стъкло. Чрез монтираните върху волана бутони се контролират системите на BladeGlider, чиито параметри, а именно скорост, състояние на заряда на батерията, режим на регенерация на енергия и карта на въртящия момент, се следят на дисплей.

Централният дисплей е обграден от два екрана, на които се показва картина от обърнатите назад камери, монтирани точно зад предните колела, показвайки образ на това какво се случва от двете страни и зад автомобила. Алтернатива на страничните огледала, този дизайн с два екрана подобрява аеродинамичната ефективност на BladeGlider. Когато се включи задна предавка, екраните се сменят, за да покажат образа от двете камери, монтирани върху защитната срещу преобръщане конструкция над главите на пътниците, за да улеснят движението на заден ход.

Мощността е 100% електрическа. Изключителната динамика се осигурява от батерия и мотор, разработени за BladeGlider от техническия партньор на Nissan, Williams Advanced Engineering. Максималната скорост на демонстрационните автомобили е над 190 км/ч, като спринтът 0-100 км/ч отнема под 5 секунди. Задвижването на задните колела се осигурява от два 130-киловатови електромотора – по един за всяко колело.

Системата разчита на torque vectoring, контролиращ разпределението на въртящия момент между задвижващите колела, с чиято помощ допълнително се подобрява управлението на автомобила. Чрез системата torque vectoring, ако автомобилът започне да недозавива, автоматично към външното на завоя колело се изпраща повече въртящ момент, за да се противодейства на недозавиването.

Системата torque vectoring има три настройки: Off, Agile и Drift. Електричеството се доставя от 5-модулна литиево-йонна батерия с мощност 220kW. За батерията и електромоторите е създадени специални охладителни системи.

Интериорът на BladeGlider отразява спортните намерения на автомобила, с 4-точкови предпазни колани за всеки пътник. Седалките предлагат изключителна опора за тялото и краката на водача и пътниците. Те са тапицирани в приятна комбинация между плат и епоксидна смола, резултатът от която е здрав материал с голямо сцепление, чиито ефект се изразява в комфортното придържане на пътниците в местата им.

Двата автомобила Nissan BladeGlider ще бъдат представени в Рио де Жанейро през август. Единият ще е статично изложен в Олимпийския парк, докато другият ще предлага динамични тестове на журналисти и VIP гости.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:13 1
+ 0
- 0
sffsdf14685
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.