28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Газов инжекцион за коли с директно впръскване? Може!

Каквото и да си говорим, да се кара на газ е и по-евтино, и по-екологично от това на бензин. И не случайно голяма част от употребяваните бензинови коли у нас, са конвертирани за работа с пропан-бутан. Е, повече поради икономическата причина, а не толкова от екологична гледна точка. Но щом едното води до другото, всичко е наред.

На пазара на употребявани автомобили, от няколко години се появиха и много модели със система за директно впръскване на бензина - GDI, FSI, TSI, DI, в зависимост от систематизирането на автомобилните производители. При тях, бензинът е под високо налягане и се впръсква посредством инжекторна рейка директно в горивната камера на всеки цилиндър, за разлика от конвенционалното многоточково впръскване на гориво в смукателния колектор или в цилиндровия порт.
Директното впръскване позволява по-прецизен контрол на количеството гориво и времето на цикъла, през който се инжектира в цилиндъра. По този начин, за максимална мощност може да се инжектира цялото количество гориво в смукателния колектор, докато за максимална икономичност, е възможно да се инжектира по-малко количество гориво по време на такта на сгъстяване.

Но възможно ли е този тип бензинов двигател, да се конвертира за работа с пропан-бутан? "От известно време насам - да", уверяват ни специалистите от Romano Autogas България. Доколкото преди години имаше сериозни проблеми, именно заради спецификите на итози тип двигатели, то инженерите на италианския производител на автогазови системи са успели да разработят специфични системи. За разлика от масовите модели, обаче, този тип газови уредби, не са толкова унифицирани, а се конфигурират според типа на двигателя.

Но трябва да имаме предвид и някои особености при конвертирането на GDI/FSI/TSI мотори за работа с газ. Така например, при някои двигатели и конкретни техни състояния (например високо натоварване, високи обороти), е необходимо частично впръскване на бензин в режим на работа на пропан-бутан. Това е нужно, за да се запази изправноста на бензиновите инжектори. Тоест, за разлика от конвенционалните двигатели и газови системи, има консумация на бензин и при режим на газ, която не може да бъде предотвратена. Също така, хардуерът на електронния блок за управление (ECU) на газовия инжекцион за директно впръскване е доста различен от стандартния.

От Romano Autogas България обясняват, че всеки вид бензинов инжектор се нуждае от специфична конфигурация на електронния блок за управление на газовия инжекцион, за да се поддържа в изправно състояние. Налягането на горивото непрекъснато се контролира от регулатор и се следи от блок за управление на горивото, който отчита показателите на датчика за налягане. И тъй като при режим на газ, инжекторите спират, няма подаване на бензин към рейката и блока за управление чете неизправни стойности на налягането, блокът за управление на газовия инжекцион симулира сигнал от датчик за налягането на бензиновата рейка в обичайните стойности и предотвратява засичане на грешка от компютъра на автомобила.

Турбокомпресорът и други компресори са много често използвани при двигатели с директно впръскване за подобряване на показателите на двигателя. Тук, позиционирането на дюзата на колекторите е от изключително значение. В някои случаи са необходими специални тръби и дюзи, за да се оптимизира инжектирания газ през колекторите.

Сами виждате, че процесът на конвертиране на двигател с директно впръскване за работа на газ е доста сложен. Затова, специалистите на Romano Autogas България съветват да спрем избора си на реномиран производител на газови системи, а монтажът да бъде извършен от специализиран сервиз. А за кои модели автомобили с директно впръскане се предлага газов инжекцион, може да видите в сайта на компанията: http://www.romanoautogasbg.com/tehnicheska-informatsiya/

рекламна публикация



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:29 1
+ 0
- 0
sffsdf27905
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.