29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Газовата уредба: пестим ли, опасно ли е и други разсъждения

Поне 480 лева на година може да спестим, ако караме на газ, а не на бензин. Важи, ако изминаваме едва 20 км на ден и то само в работни дни. Един от най-разпространените митове за шофирането на газ е, че спестяваме, само ако караме много километри ежедневно. От българската марка REAGAS развенчават този мит с едно просто изчисление. 

Реалност: Ако шофирате едва по 20 км на ден, за 20 работни дни в месеца изминавате 400 км. Когато използвате бензин, при разход на автомобила 10 л на 100 км, при цена на бензина 2.00 лв.на литър, това ще ви струва 20 лв. за 100 км или за 400 км на месец – 80 лв. За същото разстояние, ако карате на газ, при цена на пропан-бутана 0.90 лв. на литър, и разход 11 л на 100 км, ще платите по-малко от 10 лв. на 100 км или 40 лв. за цял месец. Спестявате минимум по 40 лв месечно от това, че карате на газ или 50%, ако държите на по-гръмки цифри. Ако използвате автомобила си и през уикенда, спестената сума ще нарасне. За една година спестявате от гориво поне 480 лв. и си избивате покупката на газовата уредба. Следващите години може да използвате спестените от гориво пари за да отидете на почивка или да си направите ремонт у дома.

Ето още някои от най-разпространените митове за газовите системи за автомобили, които наблюдават от компанията REAGAS:

Мит: Само старите коли карат на газ. Реалност: От газта се получават по-малко обработени газове и тя замърсява околната среда по-малко в сравнение с бензина. Заради ниските вредни емисии, най-новите разработки на водещи марки автомобили излизат от заводите с газови уредби (метан или пропан-бутан), а резервоарите за бензин са поставени в колата само като резерва, поради което са и много малки като обем – 5 - 10 литра.

Мит: Газовите уредби не са безопасни. Реалност: Газовата система минава годишен технически преглед и е много по-обезопасена от бензиновата. В газовия резервоар има мултиклапан с 3 нива на защита: 1) устройство, което спира притока на газ към двигателя; 2) стоп клапан, който се задейства, когато налягането се покачи над определено ниво; 3) клапан, който спира пълненето на резервоара на 80%, тъй като при повишаване на температурата газта се разширява и затова са необходими 20% аванс. При удар всички клапани се затварят и газта не преминава към двигателя. Също така има механизъм, чрез който при удар газовата бутилка излита от купето на автомобила.

Мит: Газта разваля двигателя. Реалност: Как газта ще влияе на двигателя зависи от това какво е съотношението пропан-бутан. В България пропорцията пропан-бутан е 70%-30%, което не само че е абсолютно безвредно, но дори е щадящо за двигателя.

Материалът е предоставен от REAGAS - българска марка газови системи, която се продава на пазарите в България, Македония, Сърбия, Румъния, Гърция, Украйна. Въпреки, че идва от ПР отдел на фирма, ние смятаме, че в горните редове има солидна доза истина, обективност и актуалност. Да не говорим за екологичните ползи от използването на пропан-бутан, още повече на природен газ (метан), които знаем ,че не вълнуват особено българския потребител, но така или иначе ги има.



Рейтинг :
09.09 2023 в 09:07 18
+ 0
- 0
sffsdf4560
roadhelpbg
Рейтинг : 6528
16.11 2018 в 00:00 17
+ 1
- 2
Принципно съм фен на дизелови автомобили, но при вдигането на цените преди години когато беше стигнал дизела и бензина почти 3 лева, изминаването на 600 километра всяка седмица ми се стори доста скъпа работа, след което зи взех бензинов мерцедес комби и ми сложиха газово от gazserviz.net и забравих за проблемите. :) Пак ми харесва возията и т.н., но си оставам фен на старите дизелови автомобили, ако не е дизел хаесвам V6 и V8 автомобили или 5 цилиднрови 3 литрови двигатели..., които не бих си купил заради скъпата поддръжка независимо марката и заради..... харчалъка. Ужким сега съм по ЕКОномичен и икономичен, спестява ми много средства имайки в предвид, че пътувам често :)

Рейтинг :
25.03 2018 в 08:43 16
+ 4
- 1
Имах до скоро бмв 318, 115к.с. , от 12 години, купих го с поставена метанова уредба от Италия, за 12 г никакъв проблем, в началото метана беше по евтин и 100 км ги изминавах за 4.30 - 4.50 лв, до преди месец за около 6лв, никакви проблеми по двигателя, никакви проблеми с безопасността, по магистралата с максимално допустимата скорост, не съм се лангъркал с 80-100 за този разход на гориво, нямам какво повече да добавя, всеки сам да си решава !

Рейтинг :
27.04 2016 в 15:25 15
+ 11
- 2
Моята кола е на газ а предишната беше на метан. Минавам по 15-20 хиляди на година. Разхода ми е 12 литра смесено засичан в продължение на 10 000 км. За тези км които минавам спестявам за обслужване на колата преглед гражданска и др. За загряването през зимата на -15 за 4 минути обръща на газ. Колата е Хонда 2000 см3 98KW.
пламен 09.03 2016 в 08:22 14
+ 13
- 2
моята кола даже върви по добре на газ
Пламен 03.03 2016 в 04:29 13
+ 13
- 7
Еми то точно това всъщност е да нямаш достатъчно пари. Ако имаше достатъчно пари, изобщо нямаше да смяташ от къде да спестиш някакви си 30-50 лв. за излизане с приятелката си...
Ако на човек са му газови уредби в главата, то той няма какво да мисли за автомобили за по 100000 лв. Караш ли голяма кола, очаквай и съответния разход. Виждали сме ги много такива, после не могат да купят гуми на колите си.
Явор Арнаудов 02.03 2016 в 21:05 12
+ 8
- 3
Форд пума 1.7 извън градско 7/100 гас...
Георги Дъфф 02.03 2016 в 20:58 11
+ 19
- 4
"...Материалът е предоставен от REAGAS - българска марка газови системи..." - то оставаше и да напишат, че газта не става.
асклепии 02.03 2016 в 17:09 10
+ 13
- 75
Разходът на газ се вдига на практика не с 10%, а с 20-30%. И колкото по-голяма е скоростта на движение е толкова по-голяма. Така че, за 30-40лв. икономия на 1000 км - благодаря! Винаги гледам на запад: има ли такова нещо или нема - ми май нема! Особено в САЩ! Ако гледаме най-евтиното що не тръгнем да караме с дърва и въглища? Доколкото знам може да се направи.
Теодор 02.03 2016 в 10:31 9
+ 255
- 12
Особено за България и съотношението "доход - цена на бензин/дизел" газта е безценна. Едно зареждане догоре ми идва 35 лв. и карам над 350 км градско.
Избрал съм газта не защото нямам пари, а защото си ценя труда и парите. Предпочитам спестената разликата от 30-50 лв. на зареждане да я похарча за излизане с приятелката ми, отколкото да излезе през ауспуха. И кола за 100'000 лв. да си взема, пак бих й сложил газ. Освен това е по-щадящо за околната среда. Имам 2 резервоара. А колата ми придобива добавена стойност и конкурентно предимство, в случай че реша да я продам.
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.