Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
11 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Първият в света водороден трамвай тръгна в Китай

Снимка: chinanews.com

В китайския град Тяншан тръгна първия в света трамвай, задвижван от водородно гориво. Екологичният превозвач е произведен от фирмата China Railway Rolling Corporation и е първото в света подобно возило.

Трамваят, задвижван чрез водородни горивни клетки, не емитира никакви вредни емисии, като след процеса по катализиране в клетките се отделя единствено вода. Машината се зарежда за 15 минути, като с едно зареждане може да измине до 40 километра, с максимална скорост от 70 км/ч.

Ековозилото е с три вагона, като предлага 66 седящи места. Разполага с нисък под и рампи за трудноподвижни пасажери. Интересното е, че ще се движи по релси, строени преди цели 136 години, а маршрутът му минава през няколко квартала на индустриалния град.

Според сделката между местните власти и производителя, ще бъдат произведен общо 8 такива трамвая, които ще допринесат за подобряване качеството на въздуха. Подобен проект се готви и в Германия, но за водородни влакове.

Добре известно е, че големите градове в Китай сериозно страдат от замърсяване, причинено от индустрията и сериозния автомобилен трафик. Това кара правителството да въвежда все повече екологични мерки, като например стимулиране при покупки на електромобили, ограничения в колите с конвенционални двигатели и развитие на масовия транспорт.


Препоръчани материали
+ 0
- 0
Ама какво ли се учудвам след като столична община пусна афтобус на батерии по маршрут който 80% е покрит от тролейбусна контактна мрежа
+ 0
- 0
А сега внимание, въпрос:

За какъв Хикс са му на релсово ППС водородни клетки? Китай (вкл. Тяншан) от поне 60 години е в състояние да направи контактна мрежа над релсов път и да я поддържа. И още поне 30 години това ще е по-ефективно от опитите да направиш влака автономен какъвто той по определение не е.
+ 0
- 0
Даа ...
За белите - Китай е полигон за експерименти. А за китайците полигонът е Тяншан.
Ми кво, не е неочаквано.
 
Още от : Еко

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.