16 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

12 модела, изпреварили времето си

Стотици модели на различни марки излизат на пазара всяка година. Някои залагат на класически технологии, други опитват да намерят пазара на сегашното търсене, а трети рискуват с технологии от бъдещето. В следващите редове Ви предлагаме 12 модела от тези, за които казваме, че са изпреварили епохата си. Някои от тях успешни, други не толкова, но всеки един е бил предвестник на малка революция.

Citroen DS21

Сред многото достойнства на легендарния DS21 трябва да отбележим няколко по-ярки. Първият модел с предни дискови спирачки, както и въвеждането на революционното хидропневматично окачване, благодарение на което автомобилът променя височината си. Тази система дълги години бе характерна черта на Citroen, а днес технологията е в основата на кралската возия на марки като Rolls-Royce и Maserati.

Pontiac Aztek

При появата си на американският пазар Aztek беше приет не особено радушно и със сигурност няма да бъде запомнен с особено добри продажби. Може би автомобилът просто е подранил с няколко години, преди да настанат дните на кросоувър манията. Aztek вероятно не е най-изящния семеен автомобил, но ако сравним формите му с тези на някои съвременници, като Lexus RX например, със сигурност бихме му отдали необходимата чест.

Oldsmobile Jetfire

Истинска легенда, въвела турбото в серийните автомобили през 1962 година. Тогава мистичният автомобил пори шосетата с 3.5-литров V8 двигател с 215 к.с. Jetfire, заедно с Chevy Corvair Monza, поставят началото на нова епоха в развитието на двигателите с вътрешно горене.

Porsche 959

При появата си през 1986 година Porsche 959 беше истинска революция и предлагаше екстри и системи, които са недостъпни дори за голяма част от днешните модерни автомобили. Най-бързата серийна шосейна кола за времето си със задвижване на четирите колела, което полага основите на тази технология за бъдещите турбо спортисти. Мощност от 444 к.с. и регулиране на височината на автомобила! Също така първото цивилно возило с датчици за налягането на гумите. Porsche произвежда и продава едва 337 броя от 959 и нищо чудно - едва ли много от хората тогава са имали нюх за колата на бъдещето.

Honda Insight

Появата на Insight през 2000 година не бе особен хит в САЩ, въпреки че бе първата серийна хибридна кола на пазара там. Въпреки това моделът така и не успя да стане истински конкурент на Toyota Prius. През 2006 производството му беше прекратено, за да бъде възкръснат модела през 2010 като петврат хечбек.

General Motors EV1

Гледайки сериозният успех на Tesla, хората от GM сигурно се чешат по главите и се чудят защо те не се покриха със слава, при положение, че доста преди създаването на компанията на Илон Мъск, именно GM предлагаше електромобили. Да, EV1 се даваше само под наем, но със своите 137 к.с. и пробег до 160 км/ч е била доста прилично зелено решение за края на 90-те на миналия век. Повече за него вижте в нашата подробна статия.

Stout Scarab

Този очарователен пра-пра-дядо на днешните миниванове е кръстосвал малкото шосета между 30-те и 40-те години на миналия век и с ръка на сърцето можем да кажем, че като дизайн е доста по-симпатичен от много от днешните автомобили в този сегмент. Задвижван е от двигател на Ford V8, разположен отзад, което е давало предостатъчно пространство на пасажерите.

Lamborghini Miura

Първият спортен суперавтомобил със средно разположен двигател дава началото на нова ера. Със своя V12, разположен непосредствено зад гърба на двамата пасажери, Miura е бил истинско удоволствие за каране. А за мераклиите, които искат да се насладят на качествата му днес, цената трябва да говори достатъчно за важността на този модел. Тази на 1971 Lamborghini Miura P400 SV е между 2 и 2.4 милиона долара.

Honda Prelude

Очарователният японец е първата серийна кола с възможност за завиване на четирите колела. Днес тази технология се използва от редица "атлети" като Porsche GT, GT3 и 918 Spyder. Само че Prelude я използва преди повече от четвърт век, когато се появява през 1987 година.

Aston Martin Lagonda

Някои намират странната муцуна на Lagonda за прекрасна, а други за направо отвратителна. Факт е обаче, че за времето си (излиза през 1976), този аристократичен британец предлага нечувани технологии в автомобилостроенето. Най-ярката от тях е дигиталното табло, което впрочем се оказва доста голям недостатък, защото буквално изчезва на пряка слънчева светлина. Това е и причината тази технология да изчезне от автомобилите за няколко десетилетия, преди да бъде намерено адекватно решение.

Honda FCX Clarity

Този симпатяга е първият водороден автомобил, предлаган на масовата аудитория. Проблемът с FCX обаче е, че не е бил достъпен за купувачи извън южна Калифорния. Казусът е доста тривиален - слабо развитата инфраструктура за зареждане, която днес поставя същите проблеми пред тази технология.

Nissan Pathfinder (версия II)

Втората версия на високопроходимия японец изоставя конструкцията на резделени шаси и купе и възприема моно-структурата. В последствие, при третото поколение на джипката, производителят се връща към първия вариант, който се оказва по-удачен за използването и на други купета за въпросното шаси. Духът от бутилката, обаче, вече е пуснат и в последствие много от машините в този клас започват да се раждат с едно цяло тяло.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Марки
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.