Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
30 април 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Български ендурънс шампионат: преди сезон 2017

Снимка: Eight Days Art

Ендурънсът е автомобилно състезание, включващо различни класове автомобили. Целта е отборите да "навъртят" колкото се може повече обилколки за дадено време. Автомобилите са разделени на класове "туристически" (стандартни леки коли с минимални модификации) и "състезателни" (такива със задължителна предпазна клетка и силно модифициран екстериор и интериор, ограничаващ движението им по пътната мрежа). В състезанията по издръжливост могат да участват всички правоспособни шофьори на възраст над 18 години, притежаващи състезателен екип (каска, гащеризон) и лиценз П, издаден от БФАС. 

Дисциплината не е нова в България. Историята й започва в началото на 2011 г., когато на писта Серес в Гърция се организира състезание по издръжливост, което тогава е било със статута на отворен пистов ден. През 2012 г. Drift Club Bulgaria в лицето на Искрен Иванов претворяват идеята, но след едва един сезон се отказват. От тогава до ден днешен АСК Lotus Sofia Motorsport усилено се бори за развитието на шампионата по издръжливост, организирайки 3 пълни сезона.

2017 година не прави изключение, дори напротив. Българският шампионат по издръжливост вече има генерален спонсор в лицето на Vivacom. На пресконференция, организаторите на шампионата обявиха, че следващият уикенд (18-19 март) ще се проведе I-ви кръг на писта Дракон край с. Калояново.

Организаторите все още преговарят за втори кръг с румънските си колеги и по-конкретно с Виорел Николае, като се опитват да организрат първото Балканско ендурънс състезание. Резултатите от него ще се броят в нашия шампионат. Намеренията са II-ри кръг да се проведе на 13 и 14 май на чисто новото съоръжение Motor Park Romania, намиращо се в непосредствена близост до Букурещ. Тежките преговори се водят под шапката на БФАС в лицето на г-н Владимир Илиев, който лаконично заключи "Вярвам, че ще се получи!"

Следват две карания на писта Долна Митрополия - на 24 и 25 юни и последното за сезона на 23-24 септември. Организаторите увериха, че последните два кръга вече са договорени и няма да има промяна в датите.

Най-голямата промяна в правилника за тази година е намаляването на продължителността на 3-часовото състезание. При предишния формат имаше изискване автомобилът да бъде управляван в продължение на 3 пълни часа от поне двама пилоти, като единият от тях може да пилотира максимум 2 часа. Съкращаването на времето с 1/3 се прави с цел привличане на повече соло пилоти, които поради една или друга причина нямат съотборници.

На срещата днес присъства и младата българска надежда Павел Лефтеров, който е познат на феновете си от GT4 европейските серии. Той обобщи, че форматът на провеждане на състезанието е идентичен с този на Български шампионат по издръжливост. "В GT4 караме за издръжливост в продължение на 1 или 2 часа, в зависимост от различния кръг. GT4 сериите са сравнително достъпни и са предназначени за млади частни пилоти, които искат да се развиват. Чарът на GT4 е, че е най-добрата подготовка за GT3".

Павел сподели, че ако не се случи съвпадение на датите, ще вземе участие на някой от кръговете на родния ендурънс.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.