20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Дакар 2017: Renault поведе при камионите след етап 2

И "тежата артилерия" на рали Дакар 2017 преодоля вторият състезателен етап на рали Дакар 2017. В отсечката от Резистенция до Тукуман заслужено триумфира холандецът Мартин Ван Ден Бринк, зад волана на камион Renault Sherpa. Холандецът показа изключително темпо с новата си машина, дебютирала успешно през лятото в Silk Way Rally, като успя да измъкне двуминутен аванс на преследвачите си.

И докато Мартин Ван Ден Бринк взе етапа с твърд аванс, зад него се разрази битка, сходна с тази при далеч по-скоростни спортове. В борбата за второто място се бяха вкопчили общо взето десетина машини, но "среброто" за деня грабна пилотът на Камаз Дмитри Сотников. На 50 секунди от него финишира Петер Верслайс (MAN), който пък още по-здраво трябваше да се бори за третото място в етапа - Верслайс бе следван на нищожните 3 секунди от Серхей Вязович (МАЗ), който пък от своя страна изпревари с едва 8 секунди миналогодишният шампион Херард Де Рой (Iveco).

Де Рой пък, изкопчи само 2 секунди на съотобрника си Федерико Виягра, който пък взе същите 2 секунди на Ханс Стейси (MAN). Тук нещата "поулегнаха" тъй като следващият на финала - победителят от етап 1 на рали Дакар 2017 Мартин Коломи (Tatra) пристигна с "гигантския" пасив от 29 секунди на Стейси. Топ 10 за деня допълниха Артур Ардавикус (MAN) и Едуард Николаев (Камаз), също с нищожна разлика помежду си.

Малко по-различно е генералното класиране при камоните след втория етап на рали Дакар 2017. Ван Ден Бринк е лидер във временната подредба, следван от Сотников на малко повече от 3 минути, но трети е Коломи, на едва 2 секунди зад Сотников. Де Рой е 4-и, на 9 секунди след чеха, а на също 9 секунди зад пилота на Iveco е Петер Верслайс. Доста "учестено" класиране, нали?

Макар и със закъснение, ето как премина първия етап за Камаз (само от тях имаме видео за камионите):

Що се отнася до новоизлюпената категория на рали Дакар - тази на UTV и SSV малогабаритните бъгита, можем смело да заявим, че тя определено е най-бавната в надпреварата. Макар че стртират в смесена подредба с колите и преди камионите, едва една машина се е добрала до финала към момента - тази на китаеца Мао Руиджин.

Третият етап на рали Дакар 2017 отвежда кервана от Сан Мигел Де Тукуман към любимия ни Сан Салвадор Де Хухуй. В менюто за деня са поредните над 800 километра, 364 от които състезателни за коли и мотори, докато камионите ще се изправят пред по-съкратена 199-километрова специална отсечка. Очаква се тук състезателите да се сблъскат с първите по-сериозни оф-роуд отсечки, включващи каменисти трасета, многобройни прекосявания на реки и големи денивелации.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:58 1
+ 0
- 0
sffsdf19845
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.