Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
24 февруари 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Дакар 2018: решено ли е всичко ден преди финала?

Предпоследният етап на рали Дакар 2018 отново бе интересен и изпълнен с драматични обрати. Тринадесетата отсечка се оказа фатална за поредните големи играчи, които имаха амбиции, но трябваше да напуснат надпреварата преждевременно.

Най-голямата драма отново бе в класа на камионите. Преди старта на отсечката от Чилесито до Кордоба, разликата между Едуард Николаев и Федерико Виягра бе една нищожна секунда. И всичко трябваше да се реши в бързата 424-километрова отсечка, която, обаче, започна с тежки пясъчни препятствия.

Само че ситуацията не се реши по начина който очаквахме, а доста по-банално - Федерико Виягра получи непоправим технически проблем на камиона си Iveco и трябваше да приключи участието си в рали Дакар 2018. Така, Едуард Николаев днес ще донесе поредната титла за Камаз.

Руснакът, обаче, не знаеше за проблемите на съперника си преди финала и караше вчера все едно го гония дяволът, взимайки етапната победа с 50 секунди аванс пред съотборника си Айрат Мардеев. Не му бе лесно на Мардеев, който трябваше да пази камиона си, за да стане донор на Николаев при нужда, а същевременно трябваше също да кара като луд след съотборника си.

Трети за деня се класира Марин Коломи (Tatra), който, обаче, няма шансове за подиума. И общо взето нещата при тежкотоварните са наредиха ден преди 120-километровия заключителен етап около Кордоба. Едуард Николаев взима своята трета победа в рали "Дакар", Серхей Вязович ще донесе исторически подиум за белоруския производител МаЗ, а "бронзът" също ще е за Камаз - Мардеев има добър аванс пред съперниците си.

Драма имаше и при автомобилите, където Стефан Петерханзел изгуби второто място след кошмарен ден. Пилотът на Peugeot първоначално загуби доста време, затъвайки в пясъци, след това се блъсна в дърво и разби кормилното управление на своя болид 3008 DKR Maxi. В крайна сметка, "г-н Дакар" финишира край Кордоба едва на 20-то място, а в генералното класиране вече е 4-и, на почти час и половина след водача.

Проблемите на Петерханзел откриха шанс за конкурента от Toyota Насър ал Атия. Катарецът "даде всичката газ" и спечели безапелационно отсечката с 11 минути пред арежентинеца Лусио Алварез (Toyota). Топ 3 за деня допълни още един пилот на японците - Жиниел де Вилиерс, а водачът в генералното Карлос Сайнц загуби 20 минути и финишира 6-и. Представилия се много добре в последните дни пилот на Gazgoo Toyota Бернард Тен Бринке, за съжаление няма да види финала в Кордоба, тъй като повреди своя Hilux сериозно и в крайна сметка "хвърли бялата кърпа".

С аванс от 46 минути и 18 секунди, Карлос Сайнц уверено върви към втората си победа в рали "Дакар". Насър ал Атиях засега твърдо е сребърен медалист, а истинската битка днес ще е между Жиниел Де Вилиерс и Стефан Петерханзел, които са разделени само от 8 минути в борбата за бронза.

При мотоциклетите, нещата също изглеждат ясни след предпоследния етап на рали Дакар 2018. Тоби Прайс има солиден аванс от 22 минути пред Кевин Бенавидес, което теоретично означава, че и тази година КТМ ще надвие Honda. Бенавидес, между другото, ще трябва да брани второто място от Тоби Прайс, след като победителят от Дакар 2016 взе втора поредна етапна победа и е само на 5 минути зад конкурента си.

Кевин Бенавидес, обаче, ще трябва да е и доста внимателен, тъй като остана с един "оръженосец" по-малко, защото съотборникът му Рики Брейбек отпадна от надпреварата вчера. Така, общо взето ситуацията е ясна, но трябва да имаме предвид, че класът на мотоциклетите е най-рисковият и едно падане може да преобърне нещата с главата надолу.

Далеч по-спокойни са нещата в класовете на ATV и SSV. При четириколките, Игнасио Касале е с час и половина преднина, а при бъгитата Рейналдо Варела е с 53 минути аванс. Сега, двамата лидери на категории просто трябва да финишират с леко темпо, за да вдигнат купите си.

И все пак, това е рали "Дакар", където всичко е възможно. Дали съм бил прав ще разберем довечера!


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.