28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Дрифт мания: Ангел Харизанов

Запознаваме ви с момчетата, които с пушещи гуми разпалват огън у феновете.

В поредица от материали ви запознаваме с момчетата, които представляват българския дрифт спорт. Не, те не са просто автомобилни ентусиасти, които подготвят колите си за поредното шоу. Те са нещо повече. Те са механици, мениджъри, PR-и, шофьори на сервизните автомобили и не на последно място - пилоти.Такива са условията у нас... тежки за всички.Но те някакси намират сили, за да продължават борбата (не само за класиране и титла, но и за финансиране) и не спират да радват феновете около дрифт трасетата.

Представяме ви Ангел Харизанов от София. Освен всички изброени по-горе длъжности, които има, той е и наш колега – автомобилен журналист от mobile.bg. Най-лесно ни е да се поставим на негово място, когато започнем да калкулираме разходите покрай едно състезание. Макар да не участва в Първи кръг на националния шампионат по дрифт, видяхме Геле на 16-тия BMW-събор, на тунинг шоуто и също се наслаждавахме на контрола над колата му на Планинско Благоевград.
Лимитът и екстремното са се превърнали в нещо напълно нормално за него, защото от малък навлиза в тази среда – скейтборд, сноуборд, сърф и още много други приключения, като спускане с колела, уейкборд и пистови мотори.

Здрасти, Геле! Да започнем по същество – защо дрифт, а не тайм атак или някоя друга приложна дисциплина?

Защото идвам от екстремните спортове, в които се цени свободата и себеизразяването и дрифтът се появи като естествено продължение след приключването на състезателните ми години в сноуборда. През 2010-та станах вице републикански в дисциплината „Биг Еър” или с прости думи скокове и имах нужда от нещо ново, в което да еволюирам и още пролетта преминах към създаването на тренировъчен дрифт автомобил.

Част си от най-големия дрифт отбор в България – Mirafiori Team. Как се отразява това, когато излезеш на батъл срещу някой свой?

Ами ние положихме много усилия през годините, за да го превърнем в това, което се вижда в момента и главната причина е огромната енергия в него. Ако се паднем един срещу друг просто ще видите една чудесна битка до последно.

Трудно ли се съчетават автомобилната журналистика и участието в състезание, когато едновременно трябва да си репортер и състезател?

Трудно времево, но и лесно същевременно. Причината е в това, че създаването на дрифт автомобилите ни обогатява немиоверно много в технически аспект и можем да бъдем много по-полезни на хората, които достигаме чрез материалите си.

Случвало ли ти се е, когато взимаш тестови автомобил, да ти натъртят да не го караш както състезателния?

Зависи какъв тип е - при някои мога да достигна до лимит, който е трудно достижим за нормалните хора поради опита си и да бъда много по точен в описанието, но при други мога да карам много спокойно, защото изгарям много адреналин, когато карам състезателния си автомобил и съм далеч по-уравновесен в ежедневието.

Какво казваш на пасажер, който се качи при теб за първи път на дрифт такси?

„Стегни си колана и се дръж здраво” – повечето хора не са свикнали с центробежните сили, на които сме подложени при управление, но най-много ги плаши целенасоченото губене на сцепление, което правим и момента на „увисване” при дърпането на ръчна с висока скорост.

Как променя дрифтът начина ти на шофиране в ежедневието?

Успокоява ме значително, поради тази причина карам кола с автоматични скорости и автопилот – нещо строго нетипично за състезател. Просто искам да се придвижвам от точка А до точка Б спокойно и тихо. Случвало ми се е приятели да ми кажат, че карам „като бабичка”, но всичко се променя при първото им сядане в състезателния автомобил и движение с 80, 100 и повече км/ч „настрани” .

Това е и причината да желаем създаването на подходяща писта, на която всички да си „изхабяват” страстите и да бъдат много по-спокойни по нормалната пътна мрежа и да намалеят инцидентите. Това би бил правилният път...



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:36 2
+ 0
- 0
sffsdf26743

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:32 1
+ 0
- 0
sffsdf26743
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.