28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Дрифт мания: Светослав Ханджийски

Запознаваме ви с момчетата, които с пушещи гуми разпалват огън у феновете

В поредица от материали ще ви запознаем с момчетата, които представляват българския дрифт спорт. Не, те не са просто автомобилни ентусиасти, които подготвят колите си за поредното каршоу. Те са нещо повече. Те са механици, мениджъри, PR-и, шофьори на сервизните автомобили и не на последно място - пилоти. Такива са условията у нас... тежки за всички. Но те някак си намират сили, за да продължават борбата (не само за класиране и титла, но и за финансиране) и не спират да радват феновете около дрифт трасетата.

Представяме ви Светослав Ханджийски. Той е може би най-младият дрифт пилот у нас. Няма да го разпитваме за това "защо дрифт" и "как се запали по автомобилите", макар и да сме сигурни, че историята му е готина. По-скоро ни интересува през какви перипети минава преди всеки кръг от Българския Дрифт Шампионат и колко точно му коства (не само финансово, ами и морално) участието в сезона.

Светльо, от колко години участваш в родния дрифт шампионат?
- Здравейте и благодаря за вниманието! В родния дрифт шампионат участвам от около 3 години. Първото ми участие беше в края на 2012 г. От 2013 г. до днес не съм пропуснал състезание.

Лесно ли е? Може ли всеки по-запален авто ентусиаст да се впусне в подобен вид състезания?
- От моя гледна точка не мога да кажа, че е лесно, заради проблемите с финансирането. Като цяло абсолютно всеки може да участва стига автомобилът му да покрива съответните изисквания на шампионата.

Как ви приема публиката около трасето и има ли разлика с възприятието у нормалните хора, за които автомобилите са просто средство за пътуване?
- Публиката ни приема по един страхотен начин. Освен всичко друго, дрифтът е и шоу, което ние правим именно за всички зрители.

Кой стои зад гърба ти, кой ти помага най-много дори в най-тежките моменти?
- Безкрайно съм благодарен на застрахователна компания "Бул Инс", които през цялото време стоят зад мен и без тях нищо нямаше да бъде възможно. Семейството и приятелката ми са хората, които оказват най-голяма подкрепа както в хубави, така и в тежки моменти.

Знаеш за наболялата тема за "джигитите", "уличните гонки" и прословутата "война по пътищата". Как смяташ, че можем да подобрим "черната статистика", какво трябва да искаме и какво сме готови да дадем?
- Според мен "джигити" и "улични гонки" винаги ще има. Проблемът не е толкова в това, че няма истинска писта. Места за каране има много (изоставени летища, изоставени картинг писти и др). Проблемът е в манталитета на хората. Всеки човек докато веднъж не се "опари", няма да спре да го прави по улиците, колкото и да му казваш, че това е опасно.
Дори и да направят истинска писта, "джигитите" няма да отидат там, защото в България повечето хората нямат финансовата възможност и за това им е по-лесно да го правят по улиците. Но не ги подкрепям за това.

Променя ли автомобилният спорт начина ти на шофиране в ежедневието?
- Автомобилният спорт е променил доста начина ми на шофиране в ежедневието. Като цяло съм много спокоен зад волана. След мероприятие винаги за пореден път се убеждавам, че улицата не е място за даване на газ.

Каза, че не си пропускал кръг от шампионата. Ще те видим ли във Видин уикенда? 
- За съжаление ще трябва да пропусна този кръг, тъй като събота е работен ден, а както ти сам спомена, освен всички гореописани длъжности, работя и на друго място. Уви нямаше как с колегите си да променим графика за отпуски и ми се налага да пропусна мероприятие за първи път от доста време насам.

За финал, вижте едно много яко клипче, представящо ни Светльо в екшън:



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:34 1
+ 0
- 0
sffsdf2700
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.