Юта Клайншмид се завръща в оф-роуд спорта!
Единствената жена, печелила легендарното рали "Дакар" - германката Юта Клайншмид, ще се завърне на световната рали-рейд сцена. Клайншмид, заедно с дългогодишната си навигаторка Тина Тьорнер от Швеция, ще направи своя редебют по време на Abu Dhabi Desert Challenge, а след това на Qatar Sealine Cross Country Rally. Двете състезания са част от Световния крос-кънтри шампионат на FIA, като дамският екипаж се присъединява към тима на X-Raid.
Интересното за участието на Юта Клайншмид е, че тя няма да седне зад волана на доказаните болиди Mini ALL4 Racing, а ще се състезава с бъгито X-Raid Zebra на немския тим. Проектът за машина с един двигателен мост на X-Raid става все по-важен за отбора, особено след победата на Петерханзел с Peugeot 2008 DKR в рали "Дакар" 2016. И именно развитието и тестването на тази концепция ще са основната задача на ветеранката от пустинните състезания, която има солиден опит и с 4х4 машини, и с бъгита с един задвижващ мост.
През 2001 година Юта Клайншмид стана първата, и до момента единствената жена, печелила рали "Дакар" (тогава "Париж - Дакар"), с всъдеход Mitsubishi. Германката има солиден опит с бъги, като няколко години участва с машина на Schlesser, а през 2003 с прототипа Volkswagen Tarek. Клайншмид е работила и с X-Raid, като пилотираше машина BMW X3 CC през 2006 и 2007 година.
Проектът за бъги бе стартиран от X-Raid в края на 2014 година, когато отборът закупи машините на Насър ал Атия и Карлос Сайнц. Това е изцяло ново поприще за базирания в Требур тим, тъй като дотогава немците бяха фокусирани върху разработката единствено на машини с 4х4 задвижване. Но развитието на този тип машини, новостите в техническите изисквания за този клас в състезанията и осезаемата нужда да се даде отпор на конкуренти като Peugeot, задължават X-Raid да развива своя 2WD проект.
"Бъгито е много важен проект за нас, но за съжаление все още не сме натрупали опита и километража, които са ни нужни. Фактът, че към нас се присъедини Юта, която да ни помага за проекта, е много важна стъпка. Тя има огромен опит с подобни машини, не само като пилот, но и в разработката и подобряването им", заяви мениджърът на X-Raid Свен Квант. И добавя: "Тъй като в момента нямаме представа как ще изглеждат бъдещите технически регулации, ще продължаваме да работим върху нашият концепт с един задвижващ мост. По-същото време ще продължаваме да развиваме и MINI ALL4 Racing болидите, за да ги направим още по-бързи и издръжливи".
"Наистина съм вдъхновена от това ново предизвикателство", казва Юта Клайншмид. "Разработката на състезателен автомобил винаги е специално предизвикателство, тъй като трябва да се съобразяваш с възможностите на типа возило, технологиите и стандартите. Двете състезания в Абу Даби и Катар са перфектна тестова комбинация - в първото ще изобилства от пясък и дюни, а второто ще предложи твърди настилки и каменист терен".