28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Moto GP: Уейн Рейни с коментар за битката между Роси и Лоренцо

„Дори една грешка би им коствала титлата!“

Трикратният световен шампион в клас 500 сс на Moto GP Уейн Рейни изказа мнението си за битката за титлата между двамата основни фаворити Валентино Роси (Yamaha) и Хорхе Лоренцо (Yamaha).

В предишния кръг в Гран при на Чехия Лоренцо буквално избухна и беше най-бърз от свободните тренировки в петък до самото състезание в неделя. Припомняме, че по време на квалификациите той счупи два пъти рекорда на „Бърно“, държан до момента от Кол Кръчлоу, а с безапелационната си победа излезе начело на шампионата с 211 т. Доктора има същия брой точки, но е на второ място, а детето-чудо Марк Маркез (Honda) е трети със 159 т. Челната петица допълват Андреа Янони (Ducati) – 142 т. и Брадли Смит (Yamaha) – 106 т.

„Сега е много по-различно, отколкото беше през 1989-та. Това беше втората ми година в шампионата и първа като първи състезател на заводски тим, затова е доста различно от това, през което Роси и Лоренцо минават сега. До момента Роси има зад гърба си 9 шампионски титли на Moto GP, а Лоренцо също е ставал шампион доста пъти. Това беше моята втора година и се състезавах срещу трикратния световен шампион в пика на неговата кариера. Тогава, аз Кени Робъртс и Yamaha се състезавахме не само срещу Еди, но и срещу мощта на Honda, които караха с гуми Michelin, а аз с Dunlop. Това прави нещата много различни. Всъщност, Еди беше зад мен в точките, но впоследствие те направиха по-подходящи настройки на мотоциклета. След това всичко опря до по-добрите гуми и опита, който имах, което ми костваше шампионата.

Сега става въпрос за Роси и Лоренцо. И двамата карат за Yamaha, и двамата карат с Bridgestone, и двамата са многократни световни шампиони, имат еднаква екипировка, карат за един и същи отбор и мотоциклет. И двамата знаят, че дори една грешка би им коствала шампионата. Затова и двамата ще се стремят, тази грешка да направи другият!

Ако бях от онези, които залагат, щях да играя за Лоренцо, защото той е по-бърз. Но това е мотоциклетизъм и нещата не винаги опират до бързината. Състезанието може да се случи на мокра писта, всичко може да стане! Силният коз на Лоренцо се крие в неговите добри стартове, което го избавя от беди по-нататък в надпреварата. Роси трябва да поработи върху стартовете си. Всяко едно състезание в Moto GP може да бъде решено още в първата обиколка!

Когато си отзад, както е Роси, се стремиш да атакуваш този отпред, да го накараш да сгреши. През 1992-та Мик Дуън доминираше и след това се контузи, което пък даде възможност на мен. Оставаха 5 или 6 състезания, в които той не участва и това бе все едно преследваш призрак. Това бе един наистина различен шампионат.

През 1993-та срещнах Кевин Шванц, който точно тогава промени стратегията си да побеждава на всяка цена. Той беше доста труден съперник. На Donington успях да го победя, след това спечелих и следващото състезание и успях да оглавя класирането.

Сега, тези момчета (Роси и Лоренцо) имат още 7 състезания до финала. Може би си мислят „Трябва да го победят повече, отколкото той може да ме победи“. Има много състезания, през които всичко може да се случи. Да не забравяме и факторът Маркес! Yamaha се опитва да го държи настрани, да не му позволи да се върне в „голямата игра“. Маркес обаче все още е в борбата за титлата и не е елиминарн напълно! Когато това стане, едва тогава двамата ще могат да се борят единствено един срещу друг.“ – бяха думите на Рейни.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:34 1
+ 0
- 0
sffsdf2154
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.