Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
18 октомври 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Peugeot приключва с рали-рейда след "Дакар" 2018

След рали "Дакар" 2018, Peugeot ще прекрати програмата си за рали-рейд / крос кънтри състезания и ще се фокусира върху Световния рали-крос шампионат WRX, където французите ще представлява Себастиан Льоб. Това са "почти официални" слухове, макар директорът на Peugeot Sport Бруно Фамен да отказва да ги коментира.

В момента, рали-рейд отборът на Peugeot е в Мароко, където двама от пилотите - Льоб и Карлос Сайнц се борят за приза срещу архиконкурентите от Toyota и X-Raid. Но явно това ще е сред последните официални изяви на "лъвчетата" в пустинните надпревари. А "финале гранде" ще е юбилейното 40-то издание на "Дакар" в Южна Америка (Перу, Боливия и Аржентина).

И макар много хора да мислеха, че Peugeot ще се завърне към ендурънс състезанията (24 часа на Льо Ман и WEC-шампионата), никой не очакваше такива обрати и, че фокус върху рали-кроса ще породи толкова много въпроси. Но оттеглянето от рали-рейда е нещо нормално - фирмените отбори винаги са имали програма, траеща около 3 - 4 години за подобни проекти. Peugeot повториха успехите си от миналия век, като тази година напълниха целия подиум и могат да се оттеглят като тотални доминатори, както сториха от Volkswagen няколко години.

За Льоб е ясно, но какво ще се случи с останалите трима топ-пилоти на Peugeot? Стефан Петерханзел, най-вероятно ще прекрати активната си кариера. "Г-н Дакар" е постигнал максимума - след 13 победи (6 с мотоциклет и 7 с автомобил) няма какво повече да доказва и вече може да се забавлява. Естествено, няма да се учудя, ако го видя ззад волана на камион в "Дакар". Но е по-вероятно да се пробва с SSV бъги - все пак е посланик на Yamaha, а те имат амбиции да раззвиват състезателни малогабаритни машини.

Сирил Депре, който е най-младият в групата, също е доказал какво е да си "кралят на пустинята", с 5-те си победи в "Дакар" с мотоциклет. Но със сигурност иска да се докаже и като шампион на четири колела. Вече го направи с двете си победи в Silk Way Rally, но ще иска да покори и "Дакар", със сигурност. И е много вероятно от X-Raid да му предложат веднага седалка в някое Mini, след оттеглянето на Peugeot. Или пък някой друг голям частен тим.

Що се отнася до Карлос Сайнц, той също взе своето от "Дакар" през 2010 година, а оттогава не успя да завърши нито един път. Но и Матадорът няма какво повече да доказва, а и има достатъчно за помагане на кариерата на сина си Сайнц-младши във Формула 1.

Опитните навигатори в тима като Жан-Пол Котре, Лукас Круз и Давид Кастера могат много лесно да си намерят място на нечия дясна седалка. Конкретно Кастера, който преди това бе спортен директор на рали "Дакар", отскоро се спряга като потенциален купувач на фирмата NPO, организираща рали "Мароко", "Тунис" и други събития.

Връщаме се отново на Себастиан Льоб. 9-кратният WRC-шампион никога не е криел мечтата си, или по-скоро амбицията си да победи в рали "Дакар", подобно на други рали пилоти като Ари Ватанен и съотборника си Сайнц. Засега има последен шанс да го направи с непобедимото Peugeot 3008 DKR, което за 2018 година е в нова по-мощна и стабилна версия Maxi. След това ще трябва да се фокусира върху раликроса и междувременно да намери време за обещаните минимум 6 ралита в сезон 2018 на WRC, заедно с Даниел Елена, зад волана на Citroen.

Ами, остава да дочакаме до януари и да видим дали нещата ще се развият според предвижданията ни.

*по материали от френския печат


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.