16 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

10 спортни коли, които се разделиха с атмосферния двигател

Даунсайзинг културата, която принуди всички автомобилни производители постепенно да намалят работния обем на използваните двигатели, промени всичко. Компаниите започнаха да правят все по-сигурни автомобили (по-голямо тегло) и все по-малки двигатели (по-нисък разход и по-малко вредни емисии), но по разбираеми причини се отказаха да намалят мощността. Което е постижимо само по един начин - принудително пълнене. Тенденцията засегна абсолютно всички автомобили, дори спортните, които в миналото ползваха гигантски мотори с атмосферно пълнене. Това са 10 от най-ярките примери на спортни модели, които преминаха към турбо или механичен компресор.

2013 BMW M5 

Колко често ви се случва да се натъкнете на седан, оборудван с V10 двигател, чиито корени произлизат от Формула 1? BMW E60 M5 беше точно такъв автомобил, но за съжаление новите рестрикции принудиха баварците да се разделят с този двигател и да използват 4-литров туин-турбо V8 в новата генерация на колата, носеща заводското обозначение F10.

2016 Chevrolet Camaro 

Именно с този автомобил за пръв път Chevrolet прави Camaro с 4-цилиндров турбо двигател. Под капака е разположен 2-литров двигател, който ни е познат от Cadillac ATS, а според GM ускорението му до 100 км/ч е бъде под 6 секунди. На магистрала пък колата харчи 9.4 л/100 км.

2017 Honda NSX 

След толкова много чакане Honda най-накрая се реши да направи наследник на великия NSX, който вече има 3.5-литров туин-турбо V8 двигател със сух картер. Оригиналният NSX, както и първият концепт на новия модел бяха оборудвани с атмосферни двигатели. Новият мотор е придружен от три електромотора, които му помагат да развие 573 к.с.

2016 Honda Civic Type R 

Civic Type R винаги е бил високооборотен атмосферен хечбек. Сега, вместо VTEC двигател и висока червена зона на оборотомера, колата се задвижва от 2.0-литров турбо мотор с 306 к.с.

2016 Ferrari 488 GTB 

Даунсайзингът не подмина и най-големите в бизнеса. Това е първото масово Ferrari (по стандартите на марката), което има средно разположен турбо двигател. Предишното такова беше позабравеното 208 Turbo от 1982 г. Да, няма ги скандално високите обороти, нито звукът, но пък имаме 660 к.с. на наше разположение.

2015 Ford Mustang EcoBoost 

Отново "muscle car", който успешно влезе в 21-и век. Колкото и да не ви се вярва, под капака на този звяр има 2.3-литров 4-цилиндров ЕcoBoost двигател с 310 к.с. Това не е първият турбо Mustang, но първият от много време насам.

2015 Chevrolet Corvette Z06 

За 2015 г. Z06 се раздели със 7.0-литровия си атмосферен V8 двигател, който помним от Corvette C6. Вместо него колата вече разчита на 6.2-литров компресорен мотор с 650 к.с. и 880 Нм.

2017 Porsche 911 Carrera 

Подобно на Ferrari, Porsche също не успя да избяга от новите стандарти за вредни емисии. Германците намалиха работния обем на двигателя на най-масовия си модел 911 Carrera до 3 литра, който вече генерира 370 к.с. в обикновената версия и 420 к.с. в Carrera S. Това е и първата Carrera с принудително пълнене.

2016 Mercedes-AMG C63

Mercedes се раздели с класическия си 6.2-литров V8, който задвижваше предишното C63 и го замениха с 4-литров туин-турбо V8. В нормалната C63-ка двигателят произвежда 469 к.с., което е с 18 к.с. повече от по-големия мотор. От друга страна C63 S разполага с 503 к.с., колкото предишното C63 AMG Black Series.

2015 BMW M3/M4

Още един M автомобил, който смени религията си и премина към двигател с принудително пълнене. BMW реши да зареже високооборотния V8 от E92 M3 и го замени с трилитров туин-турбо редови шестак. Резултатът? Максимален въртящ момент от 560 Нм и мощност от 424 к.с.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:33 2
+ 0
- 0
sffsdf5143

Рейтинг :
09.09 2023 в 06:32 1
+ 0
- 0
sffsdf5143
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.