19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

10-те най-яки суперколи на 90-те години

В днешно време суперавтомобилите са нещо съвсем нормално. Въпросът е откъде се взеха и кога? Терминът “суперавтомобил” се появява за пръв път в английския вестник The Times през 1920 г., когато журналист от изданието търси подходящ термин, който да лепне на класическия вече автомобил Ensign Six. В Америка пък, така се наричали всички достъпни спортни автомобили с постижения на драг пистата, мощен V8 двигател и задно предаване.

След това италианците решават, че също е време да се включат в отбора. И как само се включват! През 60-те години излиза Lamborghini Miura, която преобръща всички досегашни представи. Именно този автомобил налага съвременния термин “суперавтомобил”, превръщайки се в най-бързата серийна кола на своето време. И до днес суперавтомобилите използват “шаблона”, създаден от Miura - средно разположен двигател, красив, но дяволски агресивен дизайн, както и навлажняваща очите цена.

Каквото и да си говорим обаче, 90-те са десетилетието, в което се забелязва истински бум в сегмента на суперавтомобилите. Именно тогава те се доближават най-близо до нормалния човек, ако това изобщо е възможно по някакъв начин. Да го кажем така, през 90-те суперавтомобилите са най-популярни. Ето защо ви представяме най-хубавите суперавтомобили на 90-те.

Bugatti EB110

Произвежда се между 1991-а и 1995-а и има 3.5-литров V12 двигател с четири турбокомпресора. Максималната скорост достига умопомрачителните 348 км/ч. Само 139 бройки са произведени, но за жалост в лош период за компанията. По това време шеф на Bugatti е Романо Артиоли, който създава холдингова компания, купува Bugatti през 1987 г. и се опитва да я превърне в по-италианска. Така се опитва, че през 1995 г. Bugatti е изправена пред фалит, но впоследствие е спасена от Volkswagen Group.

Когато Bugatti подава документи, с които обявява банкрут, в завода й имало няколко недовършени коли от модела EB110, които били продадени на Dauer Sportwagen заедно с оставащите наличности от части за тях. В крайна сметка, последните бройки от модела били сглобени в Германия.

Dauer 962 Le Mans

Същата компания Dauer е отговорна за създаването и на този впечатляващ модел. Dauer 962 Le Mans е улична версия на победителят в Льо Ман Porsche 962. Германците произвеждат машината от 1993-а до 1997-а.

В сравнение с пистовия си колега, Dauer 962 Le Mans не трябва да отговаря на никакви състезателни изисквания. Това позволило на инженерите да махнат въздушния рестриктор от турбината, което пък от своя страна помогнало на 3.0-литровия двигател да произведе 730 к.с. Благодарение на ефективната си аеродинамика, както и на мощния двигател, колата записала максимална скорост от 404.6 км/ч, докато ускорението до 100 км/ч достигало 2.8 секунди.

Lotec C1000

Компанията Lotec e остоната през 1962 г. и функционира до днес. Lotec C1000 е уникален автомобил, конструиран по поръчка на арабски шейх, който платил за колата 3.4 млн. долара тогавашни пари или 5.29 млн. долара днешни.

Отпред има емблема на Mercedes, тъй като колата се задвижва от 5.6-литров V8 двигател на щутгартската компания. Той задвижва задните колела с помощта на две турбини и 5-скоростна механична трансмисия Hewland. Интериорът е спартански, а теоретичната максимална скорост е 431 км/ч.

Mercedes-Benz CLK GTR

Днес има много екзотични автомобили, от които да избираш. Проблемът е, че много малко от тях имат излъчване, което те кара да настръхнеш и те вдъхновява. За разлика от този Mercedes-Benz CLK GTR.

Германците произвеждат само 26 улични коли от модела CLK GTR - 20 купета и 6 роудстъра. Когато излиза на пазара през 1998 г., Mercedes-Benz CLK GTR се превръща в най-скъпия сериен автомобил с цена от 1.54 млн. долара.

В момента Audi R8 V10 plus има идентично ускорение от 0 до 100 км/ч, но не бива да забравяме, че CLK GTR излиза 20 години по-рано. От друга страна Audi не предлага GT1 състезателен автомобил, пригоден за употреба по обществената пътна мрежа.

Jaguar XJ220

Първоначално представен пред публика като концептуален модел с два задвижващи моста и V12 двигател, Jaguar XJ220 излиза на пазара през 1992 г. с туин-турбо V6 мотор, задвижващ задните колела. Англичаните приемат 1500 предварителни поръчки за колата, но мното от потенциалните клиенти се отказват, когато виждат, че серийният автомобил няма нищо общо с концепта, който те са харесали. Поне в технологично отношение.

От компанията успяват да направят само 271 екземляра, а гледайки един от тях, ни кара да си мислим, че хората, които са се отказали от колата, са допуснали сериозна грешка. Все пак именно XJ220 държи рекорда за сериен автомобил на “Нюрбургринг” в периода 1992 - 2000 г.

Султанът на Бруней имал такава кола и я харесвал толкова много, че поръчал на италианското студио Pininfarina да модифицира неговата със статични фарове, двойно задно крило и по-луксозен интериор.

Специално създадената за производството на XJ220 фабрика, била преостъпена на Aston Martin през 1994 г., които започнали да произвеждат там DB7.

Jaguar XJR-15

XJR-15 предшества XJ220. Моделът се произвежда между 1990-а и 1992-а, като за двете години са сглобени само 53 екземпляра, всеки от който е базиран на състезателния прототип XJR-9, с който Jaguar побеждава в “24 часа на Льо Ман”. Вярвате или не, автомобилът е проектиран от Питър Стивънс - същият дизайнер, който работи по невероятния McLaren F1.

Въпреки че в Jaguar се гордеят с факта, че XJR-15 е първият изцяло карбонов сериен автомобил, много от автомобилните журналисти по това време заявяват, че управлението му е потресаващо слабо. Освен това, автомобилът е заклеймен като дяволски непрактичен.

За да влезе в колата, шофьорът трябва да стъпи на седалката, за да прескочи ненормално широките прагове. И ако това не е достатъчно, XJR-15 няма почти никаква шумоизолация, заради което Jaguar продава колата с два чифта антифони за шофьора и неговия спътник.

Vector W8

Ако търсите нещо странно и прекрасно едновременно, Vector W8 е вашият автомобил. Това е американски суперавтомобил, от който са произведени само 22 бройки. Едва 17 от тях са конструирани за клиенти, всеки от които е платил 448 000 долара.

Най-вълнуващото в тази кола не е нито ретро-футуристичният й дизайн, нито туин-турбо V8 двигателят на Chevrolet, който има 650 к.с., а фактът, че всичко в нея е проектирано така, че да доживее смъртта на собственика. Във Vector се стараят най-много може би с шасито, което представлява частичен монокок, чиито отделни компоненти са съединени с приблизително 5000 нита, като тези използвани в авиационната индустрия. Една от слабите черти на Vector W8 e 3-степенната автоматична скоростна кутия Tubo-Hydramatic 425. Същата за пръв път се използва в Oldsmobile Toronado от 1966 г. и Cadillac Eldorado от 1967 г.

Porsche 911 GT1 Strassenversion

От всички 144 състезания, в които участва, Porsche GT1 печели 47. Понеже колата, която е базирана на Porsche 993, а впоследствие и на Porsche 996, се състезавала в клас GT1 на шампионата FIA GT, германците трябвало да създадат улична версия, за да могат да хомологират бегачката. И така се появил GT1 Strassenversion.

Най-желан е вариантът Porsche 911 GT1 Strassenversion от 1998 г., тъй като именно той е базиран на по-новото Porsche 996. За да се кара по улиците, турбинираният 6-цилиндров боксерен двигател на състезателната машина е трябвало да бъде дефорсиран от 592 к.с. на 537 к.с. Само така германците са имали възможност да се справят с европейските изисквания за количеството на вредните емисии, излизащи от ауспуха. Не е зле за кола с тегло от едва 1150 кг.

Само 25 такива коли са построени, а днес такава може да се купи за поне 2 млн. долара. Интересен факт е, че само една от колите е боядисана в жълто, а останалите 24 са в сиво и бяло.

TVR Cerbera Speed 12

Английската компания TVR е отново в играта и подготвя чисто нов модел за 2018 г., така че е време да се сетим за скандалната Cerbera Speed 12 и нейния 7.7-литров V12 двигател. Тази кола е изградена с идеята да се състезава в GT1 категорията на FIA, но това така и не се случва.

Серийната версия така и не влиза в серийно производство, а един от прототипите в крайна сметка е пригоден за улично ползване и продаден. Благодарение на теглото си от 1000 кг и на мощността от 1000 к.с., TVR Cerbera Speed 12 е един от най-потресаващите автомобили, които могат да се карат по улиците. Максималната му скорост е над 386 км/ч.

McLaren F1

Без ограничител на оборотите, McLaren F1 може да достигне скорост от 390.7 км/ч. Проектиран е от бившето гуру във Формула 1 - Гордън Мъри - и е нарисуван от Питър Стивънс. Производството пък е поверено на Рон Денис. Този автомобил е култов. Този автомобил е дългогодишен рекордьор. Този автомобил проправя пътя пред Bugatti Veyron и новия клас на хиперавтомобилите.

Има три седалки, от които средната е за шофьора. Има и 6.1-литров двигател BMW V12 с 630 к.с. Има и покритие от истинско злато от вътрешната страна на капака на двигателя, не заради красотата и лукса, които благородният метал излъчва, а заради чисто функционалните му качества на добър проводник на топлина. Ако суперавтомобилите през 90-те имаха емблема, то тя определено щеше да бъде F1.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:24 2
+ 0
- 0
sffsdf9448

Рейтинг :
08.04 2016 в 09:27 1
+ 3
- 1
Браво за включването на TVR.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.