29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

12-те най-красиви коли на Zagato

Има един факт, свързан с италианските автомобили, който никой не оспорва. Неприлично голям процент от тях са много красиви. Може би това се дължи на големия брой посветени на дизайна студиа, които през годините работят с местни и чужди компании. Zagato е едно от тях, като мнозина го определят като едно от най-успешните, най-вече заради последователността си в създаването на автомобили, които се превръщат в емблема. Най-просто казано, когато някоя автомобилна компания иска истински специален автомобил, тя най-често се обръща за съдействие към Zagato. Това е и причината да ви представим 12-те най-красиви творения на италианското дизайнерско студио.

Lancia Aprilia Sport Zagato от 1938 г.

Колите от ранните години на Zagato акцентират върху ефективната аеродинамика. От компанията твърдят, че именно те са използвали за пръв път наклонени челни стъкла и фарове в сериен автомобил. Тази Lancia изглежда като стар автомобил, но е много по-модерна от своите съвременници.

Fiat-Abarth 750 GT от 1957 г.

Този Fiat 750 GT се задвижва от двигател на Abarth и започва живота си като компактен градски автомобил. Благодарение на експертизата на Abarth и Zagato обаче, автомобилът се превръща в нещо много по-различно – миниатюрен състезателен автомобил, който си печели репутацията на убиец на гиганти в легендарното състезание за издържливост Mille Miglia.

Lancia Flaminia Sport Zagato от 1958 г.

Ако живеете през 50-те и искате да си купите Lancia, сте изправени пред избор от независими производители в една моделна линия. С по-прости думи, това означава, че един и същ модел е можело да изглежда по съвсем различен начин спрямо дизайнерите, които са работили по каросерията. Flaminia често е била произвеждана от Pininfarina и Touring, но най-спортно изглеждащите модели от серията безспорно са били тези, носещи алуминиевото купе на Zagato. Версиите Sport и Super Sport са считани за изпреварили своето време, имали са нечувано добра аеродинамика и 2.5-литров V6 двигател.

Aston Martin DB4 GT Zagato от 1940 г.

Може би най-известното творение на Zagato е този Aston Martin. Това е резултатът от първото сътрудничество между двете компании. Произведени са 25 такива коли, което ги прави особено апетитни за колекционерите днес. Въпреки че е много по-лек от стандартното DB4, чието купе е било дело на Touring Superleggera, DB4 GT Zagato никога не е имало състезателни успехи.

Alfa Romeo Giulia TZ-2 от 1964 г.

Означението TZ-2 идва от Tubolare Zagato Series 2. Този автомобил е нарисуван от Ерколе Спада и е базиран на тръбно шаси. Подобно на много от състезателните автомобили на Zagato, TZ-2 отвежда стандартна Alfa Romeo Giulia до екстремни висини.

Lancia Fulvia Sport Zagato от 1965 г.

Този модел носи безкомпромисния почерк на Zagato, но от друга страна представлява разграничаване от дизайнерската линия на компанията до този момент. Специалистите от Zagato започват със стандартна Lancia Fulvia, оборудвана с V4 двигател и предно предаване, след което прекрояват купето и го превръщат в хечбек, който изглежда феноменално за годините.

Cadillac NART от 1970 г.

Zagato е известна със странните си разработки, а този Cadillac NART е един от най-странните. Луиджи Чинети, който по това време се изявява като влиятелен вносител на Ferrari в Америка и собственик на състезателния отбор NART, поръчва на Zagato този автомобил. Той е уникален, има средно разположен двигател и алуминиево купе.

Zagato Zele от 1972 г.

Историята на Zagato не е неразривно свързана със спортните автомобили. Един от най-странните проекти на компанитяа се нарича Zele и представлява електрически микроавтомобил, който се появява в правилния момент – когато светът понася щетите на сериозна петролна криза. Проектът се приема добре, но има един проблем – той е толкова изпреварил времето си, че няма технологии, които да обезпечат серийното му производство.

Alfa Romeo SZ от 1989 г.

Хората или обичат, или мразят тази кола и нейният роудстър вариант, наречен RZ. Няма съмнение обаче, че това е един от най-напредничавите в дизайнерско отношение автомобил по онова време. Дело е на същият човек, който създава Citroen SM. Alfa Romeo SZ използва подобна конфигурация на окачването като тази на автомобила, с който Alfa Romeo участва в състезателната Група А. Картинката се допълва от гръмогласен V6 мотор.

Lamborghini Raptor от 1996 г.

Слабоизвестният прототип Raptor е доказателството, че едно Lamborghini може да изглежда още по-радикално. Инженерите на Zagato изработват купето от карбон и модифицират шасито на Diablo, което вече има четири задвижващи колела, за да създадат Raptor. За съжаление, автомобилът не достига до серийно производство.

Aston Martin V12 Zagato от 2011 г.

Aston Martin няма нужда от помощ при създаването на красиви автомобили, но от време на време британците търсят такава от колегите си в Zagato, за да създадат нещо истински специално. Eдин от най-скорошните резултати е това V12 Zagato, с което Aston Martin празнува 50-ата си годишнина. От „серията“ са произведени 150 автомобила, всяка от които струва 450 000 долара.

BMW Zagato Coupe от 2012 г.

Актуалното BMW Z4 е чудесно изглеждащ автомобил, но това уникално Zagato Coupe е потресаващо. BMW поръчва тази кола за рекламни цели през 2012 г., като германците никога не са имали намерението да я пускат в серийно производство. Въпреки това, автомобилът е готов за каране по обществената пътна мрежа.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.