Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
22 ноември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Автомобилните легенди: BMW M1

В средата на 70-те години на миналия век Джорджето Джуджаро рисува автомобил, който впоследствие ще се превърне в икона. Той се казва BMW M1 и е вдъхновен от концептуалния модел BMW Turbo, който Пол Брак създава през 1972 г. Освен революционния за времето дизайн, двете коли споделят и концепцията за средно разположен двигател, която по това време е пълна новост за BMW.

До 1978 г. BMW никога не са имали сериен автомобил със средно разположен двигател, а когато M1 е свалено от производство през 1981 г., BMW забравя тази архитектура чак до 2014 г., когато на пазара е представен хибридът i8. Тъжно е, имайки предвид колко впечатляващо изглеждат M1 и i8. Какво ли още щяхме да видим, ако баварците бяха продължили да инвестират в архитектури със средно разположен мотор.

Първоначалният план бил да се произведат много бройки от BMW M1, за да се хомологира състезателна машина, базирана на модела. Идеята била Lamborghini да произвежда колата под строгия поглед на инженерите на BMW, но финансовото положение на италианската компания се влошило, доставките започвали да се бавят, което принудило BMW да вземе нещата в свои ръце.

Адаптирането на поточните линии за производство на модел със средно разположен двигател не било никак лесно, затова BMW и Lamborghini сключили ново споразумение. Шасито било поверено на италианците, а финалното сглобяване се извършвало в завода на BMW.

Процесът стартирал в Италия, след което колите били изпращани до независимият производител Baur в Щутгарт, където били монтирани двигателите и периферията. След това колите отивали в BMW Motorsport в Мюнхен, където се извършвало финалното сглобяване и всеки автомобил минавал през щателен контрол на качеството.

Всяко M1 е оборудвано с 3.5-литров 6-цилиндров M88 двигател на BMW с два разпределителни вала, механична инжекция Kugelfischer и 6 дросела – по един за всеки цилиндър. Във фабричната си спецификация двигателят произвежда 273 к.с. и е способен да ускори колата до максимална скорост от 260 км/ч.

Общо компанията произвеждат 399 улични и 56 състезателни автомобила M1, всеки от които днес е изключително ценен в колекционерските среди. В момента колите от серията сменят собствениците си за суми от порядъка на половин милион долара.

Колата на снимките е специална. Тя е купена от официален дилър на BMW, след което е пазена дълго време в гараж, преди да бъде продадена на музей в Япония. Оттогава е изминала само 12 838 километра, а сега си търси нов собственик. Автомобилът ще бъде предложен на търг от аукционна къща RM Sotheby's, които се надяват на цена между 450 000 и 600 000 долара.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.