Бивши служители на АвтоВАЗ подготвят екстремен всъдеход
Инженеринговата компания "Ладуга", която е стартъп от технологичния парк "Жигулевска долина" в Толиати, Русия, работи върху ново семейство всъдеходни машини. Компанията е основана от бивши инженери на АвтоВАЗ, като е специализирана в проектиране, анализ и оптимизация на различни възли и системи в автомобилите. Сред клиентите й са Daimler, General Motors, АВТОВАЗ, КАМАЗ, Audi, Opel и УАЗ.
Новият модел, готвен от компанията, е арктически всъдеход, за превоз на товари и пасажери, с маса от 3 до 10 тона. Работата по проекта е от три години насам, като идеята е офроуд машината да е на рамна конструкция, на която да се интегрират трансмисията, окачването и кабината.
Някои агрегати за арктическия всъдеход, вече са разработвани за други клиенти. В частност, главният редуктор, който е правен за всъдеходите на УАЗ, и който се оказва удачен за новата машина. "Проектът ни е за многофункционален всъдеход, който може да се използва от логистични компани, за газови находища и изследователи на полярните територии", заявява генералният директор на "Ладуга" Валерий Овчинников.
Една от основните задачи на конструкторите е била създаването на колесен редуктор, който да повиши офроуд възможностите на машината. Освен това, от "Ладуга" трябвал ода разработят и собствени гуми със свръхниско налягане и диаметър 1,5 метра. За тях, имало вариант да се вземат продукти на американска фирма, която прави подобни машини, но американците искали да продадат целия си въдеход, а не само колела за него. Все още няма информация какъв двихгател ще се използва за новия модел.
"Идеята е продуктът ни да е платформа, на която всяка компания да конструира завършено превозно средство, според собствените си нужди. Прототип на всъдехода ще имаме още до края на тази година", допълва Овчинников.