Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
18 октомври 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Честит рожден ден, Ferrari F40

Когато човек стане на 30 години, обикновено той започва най-силните години от живота си. Когато автомобил стане на 30 години, това може да означава две неща. Или вече е ретро легенда, или е отдавна преживян и забравен. Е, познайте кое от двете важи за един от най-великите спортни автомобили в историята - Ferrari F40.

Моделът е създаден, за да отбележи 40-та годишнина на Ferrari и се произвежда в рамките на цикъл от пет години. Версиите LM и GTE продължават и от 1994 до 1996 година, преди окончателното спиране на модела от производство. Тази кръстоска между 308 GTB и 288 GTO Evolizone обаче ще живее много дълго след това като пример за висините на съвършеното автомобилостроене.

Всичко в този модел е истински шедьовър. Двигателят е V8 от 288 GTO с мощност от 471 к.с., а специфичното при него е масивното използване на магнезий, вместо алуминий. Това води до сериозно увеличаване на теглото и не е случайно, че инженерите са прецизирали всеки грам от средно разположения агрегат, за да бъде достигнат оптимален баланс за автомобила.

Няма серво, няма хиляди електронни системи за подпомагане на водача. Има волан, педали и скоростен лост, които доставят четириколесно щастие на килограми. Това е и първият сериен автомобил на Ferrari, който може да достигне скорост от 320 км/ч.

Тест-пилотът Дарио Бенуци, прекарал стотици часове зад волана на машината по време на пътя и от скицата до шосето, си спомня с умиление развитието на "връзката" между него и F40:

"В началото беше много неприятна за управление. Да сложиш такъв двигател по това време и той да бъде съвместим с автомобил за пътя, а не за пистата, беше трудно. Бяха нужно безкрайни тестове - от турбото, през спирачките, та до амортисьорите и гумите. Резултатът беше перфектна аеродинамика и невероятна стабилност, дори при високи скорости", спомня си Бенуци.

Днес желаещите да видят истински запазен екземпляр от F40 могат да го направят и в музея на Ferrari в Маранело като част от колекцията "Под кожата".


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Volkswagen със SUV офанзива в София
Volkswagen със SUV офанзива в София
13 октомври 2017 в 12:59544

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.