Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
19 октомври 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

De Tomaso Nuova Pantera - колата, на която не и бе писано да бъде

През 1999 година се навършват 40 години от създаването на автомобилния производител De Tomaso. Може би малко от Вас са чували за него, а и няма как - компанията отдавна не произвежда нищо, лашкана наляво и надясно по съдилища след своя фалит. Тогава обаче, през 1999, на бял свят се появява последният концептуален модел, представен пред публика - De Tomaso Nuova Pantera.

Целта на този прототип е да отбележи четирите десетилетия на фирмата на Алехандро Де Томазо и да отдаде почит на най-известния модел на италианската компания - Pantera. Тя се произвежда от 1971 до 1992 година, създадени са точно 7260 броя и е един от най-желаните спортни автомобили за времето си.

В края на 20 век обаче аржентинецът Де Томазо иска да направи крачката, с която да премине в следващото столетие. Дизайнът на Nuova Pantera е поверен на известния автомобилен творец Марчело Гандини, под чиято ръка на бял свят са се появили легенди като Lancia Stratos и Lamborghini Miura.

За голямо съжаление обаче Де Томазо не успява да намери финансиране, а малко по-късно, през 2003 година, си отива от този свят на възраст от 74 години. Така последното нещо, направено от компанията му, се оказват два прототипа на Nuova Pantera, които на всичкото отгоре са незавършени. От тях само един е оцелял през годините и скоро ще бъде пуснат отново на търг.

Добрата новина за новия собственик е, че моделът наистина е единствен в света. Лошата е, че не може да бъде използван, защото, както казахме - не е завършен. Под незавършен имаме предвид, че колата е това, което виждате на снимката. Няма двигател, скоростна кутия, задвижващ вал. Няма и салон, в който да седнете, за да го карате. Една красива, но куха черупка.

Дори има липсващи компоненти. През годините незнайно къде са изчезнали фаровете и страничните огледала. Сегашният им собственик обаче поне се е постарал да маскира елегантно липсата им с малко козметични решения.

Малко след смъртта на Алехандро Де Томазо компанията обявява фалит и след дълги преобразувания и сливания се оказва собственост на китайската Consolidated Ideal TeamVenture след сделка за над 1 милион долара.

Единственият оцелял модел ще бъде изложен от Сотбис в Лондон на 6 септември, за да разбере дали въобще е желан, въпреки пълната си нефункционалност.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Volkswagen със SUV офанзива в София
Volkswagen със SUV офанзива в София
13 октомври 2017 в 12:59582
Haval H6 заменя Great Wall H6 у нас
Haval H6 заменя Great Wall H6 у нас
19 октомври 2017 в 10:11

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.