29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Дядото на всички автомобили или френският провал от 18 век

Карл Бенц може и да се възприема като създателя на първия същински автомобил, но повече от век преди неговия Patent-Motorwagen във Франция бива създадена друга машина, която също може да носи бляскавата титла. 

Още от 1765 г. изобретателят Никола-Жозеф Кюньо започва да разработва парни машини за нуждите на френската армия, с конкретната задача транспортиране на оръдия. След четири години разработка, през 1769 г., са готови две версии за въоръжените сили. Те обаче са доста по-различни от това, което си представяме като автомобил в днешни дни. Парните творения за триколесни, с две колела отзад и едно отпред, където в тези години се очаквало да бъде конят, се намира и парният двигател. 


През 1770 г. се трансформира в пълноразмерна машина. Триколесното изобретение тежи 2,5 тона и на теория трябвало да тегли 4 тона, изминавайки около 8 км за час, докато вози до четирима души. Всичко това остава само в сферата на пожеланията и не се осъществява в действителност. 

Реалността показа, че дизайнът е изключително нестабилен и като резултат - опасен. Според някои източници именно триколката на Кюньо е отговорна за първата катастрофа в историята, когато през 1771 г. вторият произведен екземпляр се удря в стена. И неудачното разпределение на теглото не е всичко. Наред с това и парният двигател има своите недостатъци, дори по тогавашните стандарти. Парният котел трябва да се зарежда подклажда на всеки 15-ина минути, иначе машината забавяла ход. 

След няколко изпитания от франската армия осъзнали, че проектът няма да бъде успешен и го изставили, но за монархията усилията на Кюньо не останали незабелязани. Иновативният инженер си спечелил признанието на крал Луи XV и с това и солидна пенсия за създаването на прототипа. Що се отнася до самата на машина, от 1800 г. до ден днешен тя се намира във френската  Национална консерватория за изкуства и занаяти.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:49 1
+ 0
- 0
sffsdf24024
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.