Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
28 април 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Двигателите за Spyker от Koenigsegg са по-изумителни, отколкото сме предполагали

Както вече знаем, от Spyker зарязаха двигателите на Audi за агрегати от Koenigsegg при новото си кабрио C8 Preliator Spyder, но въпреки очевидното голямо име зад новите мотори, надали някой се е замислял колко специални са те.

Шефът на Spyker Виктор Мюлер обяснява пред Road&Track, че отдавна е имал желание да замени 4,2-литровият V8 с принудително пълнене на Audi с нещо ново и за целта е разглеждал пет различни потенциални доставчици. В крайна сметка Koenigsegg надделяват, а клиентите, който вече са поръчали колите си, ще трябва да почакат, за да ги получат със шведския V8. Но никой няма да се оплаче.

Както казахме, новите двигатели имат огромни предимства. Като за начало генерираните 600 к.с. са резултат не е механичен компресор, който досега е дразнил Мюлер, а от атмосферно пълнене. И по същество това са същите компоненти, които издържат на 1500 к.с. при хиперколите от Швеция. 

Какво става като вземеш 5-литровият V8 от One:1 и го укротиш до 600 к.с.? Според Кристиян фон Кьонигсег моторът е почти вечен. По думите му дори с 1360 к.с. няма собственици, които някак да унищожат двигателите, затова с над два пъти по-малко коне двигатлят на Spyker ще издържи и 200 години.

До голяма степен частите на напомпената и атмосферна версия се припокриват. Двигателите използват едни и същи колянови и разпределителни валове, цилинрови глави и мотовилки. Има и изменения като такива по въздуховодите, които са адаптирани към атмосферното пълнене, компресията е повишена, а инжекторите са по-малки. В крайна сметка това е един двигател, работещ далеч под възможностите си, така че вярваме на думите на г-н Кьонигсег.

Има и инетересен факт за конкретния двигател, който бе представен в Женева. Както виждате, надписът Spyker е в сребрист цвят. Е, оригинално същият е бил с цвета на блока - оражнев. Вон Кьонигсег обаче не харесал вида и сам грабнал четката, за да го коригира. Не казваме, че е голяма работа, но е хубаво да се види, че автомобилен бос също би запретнал ръкави. 


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.