Ferrari FXX K Evo пори въздуха с нова аеродинамика
Често казваме, че Формула 1 е технологична лаборатория, която няма голяма връзка с реалния свят на автомобилите. Понякога обаче виждаме и някои изключения. Да, скъпи и редки, но все пак изключения, доказващи, че по един или друг начин тези технологии могат да достигнат и до "цивилния" свят.
Такъв пример е еволюционната версия на модела на Ferrari - FXX K. Автомобилът е подобрен вариант, не напълно нов, но предлагащ достатъчно промени в името най-вече на по-ниското съпротивление, а от там и на по-добрата динамика.
Под капака отриваме използвания и в предишната версия V12 двигател с мощност от 860 к.с. и 750 Нм въртящ момент, но той съвсем не е сам в мисията си да доставя удоволствие. С тази задача е нагърбен и електромотора на хибридната система, който добавя 190 к.с. за крайните 1050 понита. Не звучи никак лошо!
Истината обаче е, че основната разлика между новата и старата версия е аеродинамиката. След над 5000 км в тестове за събиране на данни и още 15 000 км за проверка на надеждността, инженерите от Маранело са успели да намалят въздушното съпротивление чувствително, благодарение на новия аеродинамичен пакет. Освен това притискането, този верен приятел, е увеличено с 23% и при максимална скорост автомобилът генерира притискане от 830 кг.
Споменавайки за Фомрула 1, трябва да обележим, че доста от компонентите идват от там. Например изтънчената 7-степенна скоростна кутия, системата КЕРС, воланът с пера за смяна на скоростите и др. В интериорът е поставен по-голям екран за предаване на картина от задната камера.
Самата нова аеродинамика се отличава с двукомпонентното задно крило, променените брони и дори с по-различното окачване, което помага за по-голямото притискане.
За момента не е ясно колко ще струва тази машина, нито в колко броя ще бъде произведена, като те със сигурност няма да са много. Освен това автомобилът няма как да се движи по нормалния път и е пригоден единствено за затворени писти, където да мери сили с конкуренцията.