Ferrari представя най-мощния си сериен модел в историята - 812 Superfast
Италианската компания за суперавтомобили Ferrari е готова да представи един от най-важните си проекти от десетилетия насам. Годините опит в гоненето на съвършенството раждат машина, която може би няма аналог със своя дух и прецизност в така или иначе богатата гама на модели. Неговото име е 812 Superfast и той ще поеме титлата на най-мощния сериен автомобил на компанията.
Твърде вероятно е моделът да се окаже последният с атмосферен V12 двигател на Ferrari. Моделите F12 и F12tdf са оборудвани с 6.3-литров агрегат, а под капака на новия Superfast ще живее 6.5-литров с чудовищните 800 к.с. Той ще превъзхожда предците си и по отношение на въртящия момент, като неговия пик е при 7000 оборота със стойност от 718 Нм. Това е с 28 Нм повече от стандартния F12berlinetta и с още 13 повече от Tour de France.
Едва ли има нужда да подчертаваме ускорителните способности на 812 Superfast. От 0 до 100 км/ч времето е 2.9 секунди, а максималната скорост - 340 км/ч.
Но може би най-голямото достойнство според производителя е трансмисията с двоен съединител, адаптирана специално към характеристиките на бегачката за смяна на предавките по-бързо от мигване. Чувствителността на педала на газта също е прецизирана, а предавателните числа са създадени по такъв начин, че да оправдаят името на модела.
Друга новост е електрическото серво, което дебютира при Ferrari. В 812 ще видим за първи път и второто поколение на системата Virtual Short Wheelbase, която по същество служи за завиване на задните колела на автомобила.
Купето отвън разполага с подвижни елементи за прецизиране на въздушния поток, а точно до тях са напълно новите LED-светлини. За да разграничат модела допълнително от F12 линията, дизайнерите са сложили кръгли задни светлини, по-близки до модела GTC4Lusso.
Впрочем, самото име не е съвсем ново и по същество то е жест към модели от 50-те и 60-те години на миналия век, като 500 Superfast например. За първи път на живо публиката ще може да види новобранеца по време на изложението в Женева.