Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
20 ноември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

KIA търси място в луксозния клуб с премиерата на Stinger

На световното изложение в Сеул, където обикновено преобладават премиери на американски автомобилни компании, KIA се отчете със световния дебют на изцяло новия модел Stinger 2018. Пет местният спортен седан Stinger, призван да преосмисли сегмента, в който преобладават европейски автомобилни шедьоври, сега обещава да бъде най-бързия и най-луксозен автомобил в историята на компанията.

Орт Хедрик, вицепрезидент Продуктово планиране, KIA Motors America, споделя: “За разлика от всяка друга Kia досега, Stinger е автомобил-мечта за нас и днес тук, в Детройт, именно тази мечта се превръща реалност, след години на отдаденост и упорит труд от страна на вдъхновена група дизайнери, инженери и мениджъри от цял свят. От самото начало, което започва с GT-концепцията, през годините на усъвършенстване и фина настройка по време на тестовете на легендарната писта „Нюрбургринг“, дори най-малкият детайл е получил максимално внимание и грижа, а резултатът днес е направо зашеметяващ.”

Пътят на Stinger започна с концепцията GT на автосалона във Франкфурт през 2011 г. От този модел се очакваше да съчетава едновременно много качества, но на първо място да бъде автентичен грандтурер. От силно изразителната предна част на автомобила, през стегнатия страничен силует, до символизиращата непоколебима мощ задна част на Stinger, струи атлетична увереност. От ключово значение за убедителното му присъствие на пътя са пропорциите на задния мост, удълженият преден капак и късият преден надвес, увеличеното междуосие за по-просторно купе, както дългият и подсилен заден надвес.

Широката следа на предните и задни колела, заедно с вдлъбнатите контури на вратите, подчертават мощността и динамиката на Stinger. Фронталните въздуховоди, хрилете в калниците, плавната форма на шасито и интегрираният заден дифузьор, допълнително подчертават ефективната му аеродинамика. Моделът е с интегрирани четири овални ауспуха. Отличителната за KIA радиаторна решетка тип „тигров нос“ е умело вплетена между ефектните LED фарове.

Интериорът също отговаря на високите стандарти, които корейската компания опитва да покрие с модела. Тапицерията е изработена от изключително висококачествена мека на допир, фина кожа, която покрива седалките с характерен дълбок контур. Шофьорската седалка допълнително е снабдена с активно дишаща облегалка и ергономични опори за максимална стабилност и оптимален комфорт.

В унисон с цялостния уверен облик на Stinger предното табло е разположено в удобна хоризонтална равнина. Централната конзола е интуитивно разделена на две специфично обособени зони: за управление на информационно-развлекателната система, разположена под голям цветен интерактивен сензорен екран, и регулиране на климатично-вентилационната система. На разположение на водача е масивният, облицован с кожа волан, както и индивидуалният навигационен компас с избор между аналогова и цифрова визуализация. Красиво оформените измервателни уреди се отличават с ефектни метални пръстени и червени стрелки.

Stinger не е никак малък автомобил. Междуосието от 2905 мм е по-голямо от това на Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW Серия 4 Gran Coupe и дори на Lexus GS или Mercedes-Benz CLS. Общата дължина е 4830 мм,а ширината - 1870 mm. Моделът се предлага с избор от 2 турбо мотора - 2,0 литров 4-цилиндров турбодвигател Theta II, който гарантира 255 к.с. при 6200 об./мин. Максималният въртящ момент от 353 Нм се достига при 1400 до 4000 об./мин. и 3,3 литров двигател Lambda II туин-турбо V6, който предоставя 365 к.с. при 6000 об./мин. и максимален въртящ момент от 510 Нм при 1300 до 4500 об./мин. Stinger ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди ипри максимална скорост от 269 км/ч. Машината е оборудвана с второ поколение 8-степенна автоматична скоростна трансмисия със задно предаване.

За оптимален контрол при влажно или сухо време системата на задвижване на четирите колела AWD разполага и с Dynamic Torque Vectoring Control. Системата следи за действията на водача и условията на пътя, като при нужда автоматично подава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела, за да се гарантира подходящо управление и при много тежки метеорологични условия. Автомобилите със задно задвижване могат да се възползват от предимствата на механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

Stinger разполага с едни от най-модерните системи за сигурност и помощ на водача. Системата за предотвратяване на челен сблъсък FCA (Forward Collision Assistance) с интегриран режим на самостоятелно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и функция за разпознаване на пешеходци предупреждава водача за опасността от потенциален сблъсък с друго превозно сродство или пешеходец, като асистира безопасното спиране на автомобила. Интелигентната система за контрол на дистанцията ASCC (Advanced Smart Cruise Control) поддържа постоянно предварително зададената дистанция между Stinger и превозното средство пред него и може да осъществи цялостно спиране на автомобила в натоварен трафик.

Етикети:KIAStinger

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.