20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Кои са най-мощните коли с 4-цилиндров двигател на 2016 г.?

Модерното автомобилостроене лесно може бъде характеризирано с две основни инженерни решения – принудително пълнене и малко цилиндри. Причината е пределно ясна на всички – компаниите някак трябва да отговорят на все по-строгите стандарти за разход на гориво и нива на вредните емиси, изхвърляни в атмосферата. С изключение на някои ексклузивни модели, V12 двигателите останаха в историята. Същото важи и за големите атмосферни агрегати. Всичко това провокира компаниите да се заемат с разработката на компактни, но все така мощни мотори, за да могат с един куршум да убият два заека – регулаторните органи са доволни, а клиентите не страдат от липса на конски сили. В тази връзка ви представяме най-мощните коли с 4-цилиндров двигател на 2016-а година.

2016 Mercedes-AMG A45

Mercedes-Benz и заводската им тунинг компания AMG са смятани за хората, които поставят правилата в сегмента на високопроизводителните автомобили. Доказват го и с A45, което по собствените им думи е най-мощният сериен 4-цилиндров пътнически автомобил в света, заедно с използващите същата платформа GLA45, CLA45 r CLA45 Shooting Brake. Всички те разполагат с 381 к.с. и 475 Нм максимален въртящ момент и система за двойно задвижване на колелата.

2016 Ford Focus RS

Понеже Audi RS3 Sportback има един цилиндър повече, второто място се заема от Ford Focus RS и неговия 2.3-литров EcoBoost 4-цилиндров турбо двигател, разполагащ с 350 к.с. и 470 Нм. Сравнен с 2.3-литровия си събрат, монтиран във Ford Mustang, моторът, който задвижва Focus RS има повече екстри, които инженерите са постигнали с дребни модификации. Най-важното нововъведение е ниско-инерционното twin-scroll турбо с по-голяма компресорна перка, по-големият интеркулер, рестриктираният всмукателен колектор и по-големия диаметър на изпускателните тръби.

Volvo XC90 T6

Голямата изненада е, че третият най-мощен автомобил с 4-цилиндров двигател за моделната 2016 г. e дело на Volvo. При второто поколение на XC90 инженерите на Volvo решиха да разработят нов двигател, който наричат Drive-E. Интересното при него е, че има както турбокомпресор, така и механичен компресор. От Volvo признават, че никак не е било лесно да накарат двата компресора да работят заедно, без да се загуби характерната за Volvo рафинираност. Двигателят на новото Volvo XC90 T6 разполага с 320 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент, които стигат за 6.5-секундно ускорение от 0 до 100 км/ч.


Ford Mustang 2.3 EcoBoost

Помните ли третото поколение на Mustang, с което американците представиха турбо пълненето на клиентите на „muscle car” модели. В най-мощната си версия, старият 4-цилиндров турбо двигател генерираше 205 к.с., а сега Ford го връщат на пазара със същия работен обем, но с много по-модерни технологии. Както вече стана ясно, в Mustang двигателят не е толкова мощен, колкото във Focus RS, но все пак разполага с 310 к.с. и 320 Нм.


Honda Civic Type R

Без никакво съмнение, най-чаканият хотхеч в последните години бе настоящият Honda Civic Type R. За разлика от много други модели, японците запазиха Type R в оригиналния му вид – мощен двигател и предно предаване. В случая, агресивният оптичен пакет е комбиниран с 2.0-литров VTEC турбо двигател с мощност 305 к.с. и 400 Нм, които задвижват предните колела с помощта на диференциал с ограничено приплъзване. Благодарение на това, върховата версия на Type R успя да запише време от 7:50.63 минути на дългата 20.8 километра конфигурация на „Нюрбургринг“.

Audi TTS

Освен че изглежда добре, последното поколение на Audi TTS е и доста бърз автомобил. Означението S сякаш идва, за да ни покаже, че този автомобил е Sпециален, което не е лъжа, имайки предвид факта, че германците са го оборудвали с 2.0-литров TFSI двигател с 310 к.с. и 380 Нм. От 0 до 100 км/ч колата ускорява за 4.6 секунди, което отчасти се дължи и на лекото купе. Вина разбира се има и 6-степенната S tronic автоматична кутия, която преминава през предавките по-бързо от човек.

Volkswagen Golf R

Ако искате най-бързият Golf, оглеждайте се за такъв с буквата „R” на задния капак. Върховият вариант на най-популярния хотхеч пристига с 2.0 TSI двигател с 300 к.с. и 380 Нм, който задвижва и четирите колела с помощта на система за задвижване на четирите колела 4MOTION. Технологията използва заден диференциал Haldex, който сработва, когато предните гуми изгубят сцепление. Ускорението от 0 до 100 км/ч е факт след 4.9 секунди.

SEAT Leon Cupra 290

Още един автомобил от VAG групата. Колкото и тъжно да звучи, SEAT винаги е била на опашката в концерна Volkswagen. Не че колите й са лоши, просто винаги са били по-компромисният вариант. В тази връзка, Leon винаги е бил почти толкова добър, колкото Golf R, но не съвсем. При Leon Cupra 290 обаче нещата не стоят така. Тази кола има само предно предаване, което ни кара да я сравняваме с Golf GTI, от който тя е по-добра. Има 2.0-литров TSI двигател с 290 к.с. и 350 Нм.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:28 1
+ 0
- 0
sffsdf7180
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.