Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
22 ноември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Легендата ТVR се завръща със суперспортния Griffith

TVR определено е доста бутикова и екзотична автомобилна марка. Славните години на британския производител са били през втората половина на 20 век, но фирмата изчезна от автомобилния свят преди 11 години, подобно на много други легендарни имена в бранша.

Сега, култовият производител се завръща, чрез инвестициите на нов собственик. И влиза в автомобилния свят с размах - благодарение на новия TVR GRiffith, носещ името на култов модел от края на миналия век, носещ доста носталгични нотки, но и много нововъведения.

TVR GRiffith е класическа двуместна спортна кола, с предноразположен двигател и дизайн, напомнящ за миналото на марката, но доста умно се измъква от клишето на "ретротематичен" модел. Задвижването е поверено на 5-литров V8 двигател от Ford, който е минал през ръцете на специалистите от Cosworth. Агрегатът постига мощност от 500 к.с. при тегло на автомобила от едва 1250 кг.

Ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 4 секунди, а максималната скорост на новия TVR GRiffith би трябвало да надхвърли 320 км/ч. Двигателят задвижва задните колела чрез 6-степенна механична скоростна кутия Tremec Magnum XL

Дължината на новия модел е 4314 мм, ширината 1850 мм, а височината - 1239 мм. С тези габарити GRiffith е по-малък от конкуренти като Porsche 911 и Jaguar F-Type. Шасито е разработено, чрез процесът iStream на Гордън Мъри, като чрез него вътрешни карбонови панели са свързани със стоманена рама, което дава впечатляваща здравина и устойчивост. Копето също е изработено предимно от карбон.

Подът на TVR Griffith е изцяло равен, което гарантира по-добра обтекаемост и прилепва колата към земята и при високи скорости. За по-добрата аеродинамика се грижат също сплитер отпред и масивен дифузьор и спойлер в задната част. Интериорът е семпъл и състезателно ориентиран, като бутоните за контрол са доста малко.

Цената на новия суперспортист е малко под 90 000 паунда, а първите коли ще са при собствениците си в началото на 2019 година.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.