Mercedes-AMG GT4 Coupe ще бори Porsche Panamera
В Женева Mercedes-AMG "избухна" с дългоочаквания нов модел GT 4-Door Coupe. Новата машина, която обещава високи нива на динамика, лукс и комфорт, ще е на пазара през лятото, като макар и не изречено на глас, с нея от Daimler се изправят срещу Porsche Panamera.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe ще се предлага с два V8 бензинови двигателя, както и като хибрид. "Екологичният" вариант ще предложи комбинация от V6 бензинов агрегат с 435 к.с. и 520 Нм, в комбинация с електромотор, доставящ още 22 "кончета", но по-важното - допълнителни 250 Нм, които да "късат гумите" при ускорение. Хибридната система ще се управлява от новата 9-степенна автоматична скоростна кутия на германците.
Що се отнася до конвенционалните варианти, и в двата случая иде реч за новия 4-литров V8, използва туин-скрол турбокомпресори, както и система за изключване на част от цилиндрите, когато не е нужна цялата налична тяга. В по-слабия вариант AMG GT 63, агрегатът предлага мощност от 585 к.с. и 800 нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и "вдига" 310 км/ч. В по-мощната версия - AMG GT 63 S, "кончетата" са 639, а нютонметрите със 100 отгоре - 900. В таззи компановка ускорението от 0 до 100 км/ч става заа 3,2 секунди, а максималната скорост е 315 км/ч.
Всички двигателни опции на новия Mercedes-AMG GT4 Coupe са серийно оборудвани със системата за задвижване на четирите колела 4Matic+, която набляга на задното задвижване, а при нужда доставя тяга към предния мост с електронно контролиран многодисков съединител. Когато бъде активиран специалния "дрифт" режим, 4х4 задвижването, както и стабилизиращите системи, могат да бъдат изключени.
При хибридния вариант, окачването е с пружини, а при двругите две модификации - въдушно. V8 вариантите предлагат и завиване на задните колела, а AMG GT 63 S е серийно с електронна блокировка на задния диференциал. Купето на "бегачката" е изработено от усилена пластмаса с карбонови влакна, а опционално се предлага и допълнителен аеродинамичен пакет.
В салона може да бъде конфигуриран вариант с 4 или 5 места, а на разположение е нова мултимедийна система, дигитално табло, волан със сензори и екрани и полуавтономна система за управление. Все още не са ясни цените на различните модификации.