18 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Mercedes обнови Unimog U 4023 и U 5023

Mercedes обнови гамата на едрогабаритните представители на Unimog фамилията U 4023 и U 5023. Екстремните оф-роуд камиони получават редица промени сред които нови двигатели BlueTec 6, нова концепция за монтаж на кабината върху шасито, нова система за мониторинг на налягането в гумите и по-богата гама на приложения за специфични задачи.

През 2013 година, Mercedes-Benz представи дизелови двигатели, отговарящи на Евро 6 стандарите за цялата си комерсиална гама. По същото време, за екстремната оф-роуд версия на Unimog започна сериозна преработка, включваща концепция за средноразположен двигател. Моторът бе изтеглен с метър назад спрямо старата си позиция, което помогна не само да се разположат по-лесно необходимите за Евро 6 възли, но и за по-бързото получаване на тяга от двигателя към колелата и добавянето на система, която да обслужва прикачен инвентар, задвижван от агрегата, независимо от това дали камионът се движи или не.

В сърцето на новата концепция е двигателят OM 934 BlueTec 6. Агрегатът с 4 цилиндъра и обем 5,1 л доставя мощност от 231 к.с. и максимален въртящ момент от 900 нм, постиган в диапазона между 1200 и 1600 об/мин. Техническата максимална скорост от 90 км/ч на оф-роуд возилото е адекватна за по-фълги пътувания и дори шофиране по магистрала. Разбира се, новият мотор дава и значително по-нисък раход и вредни емисии, спрямо предшественика си.

Трансмисията на Unimog също е оптимизирана и обновена, в резултат на което е намалено времето за смяна на предавките, а същевременно е удължен сервизния й интервал. Трансмисията оперира чрез проводници в кормилната колона, а както и преди, скоростната кутия е с 8 предни и 6 задни скорости, плюс опционални бавни предавки, за работа в диапазон на скоростта между 2,5 и 35 км/ч. Обновена е и моторната спирачка на двигателя, като реално всеки цилиндър е с отделен спирачен модул, а времето за реакция на системата е двойно по-бързо от преди. Оф-роуд модификацията на ABS системата вече е стандартно оборудване за камионите.

Разликата между двата модела освен във визията е във формата на мостовете и рамата, което се отразява върху максималното натоварване на всяка ос и максималното общо тегло на камионите. За U 4023 то е 10,3 тона, а за U 5023 – 14,5 тона.
Кабината на новите Unimog модели е с добре познатата класическа форма, разпознаваема от 1974 година насам, но също е получила редица обновления. Сега дължината й е със 120 мм по-голяма от тази на предходния модел, като е и малко по-лека. Това, заедно с премстването на контрола на трансмисията от централната конзола към волана е довело до нарастване на свободното пространство. Unimog е получил нова гама интериорно оборудване, включващо мултифункционален волан, настройваща се кормилна колонка, мултифункционални бутони, инструментален клъстер с голям дисплей и обновена отоплителна и вентилационна система. Сменената позиция на много от контролните уреди в таванната конзола позволява по-лесно придвижване между двете седалки. Променен е също и достъпът към кабината, като става чре две или три стъпала. Опционално се предлага и кабина със 7 места.

Системата за контрол на налягането в гумите Tirecontrol plus също е изцяло обновена. Предварително зададените настройки според терена вече се включват бързо и се следят лесно чрез дисплея. На разположение са три базови варианта - "Road", "Sand" и "Rough Terrain", които съответно избират най-оптималното налягане на гумите според типа терен, в който оперира камионът.

Отвън, камионите са с обновени фарове, които освен, че изглеждат по-добре, предлагат и подобрена осветяемост на пътя. На разположение е система от камери за наблюдение, оптимизиращи визията около камиона, което е доста полезно при използване на лебедка или прикачен инвентар, например.

Разбира се, може би най-голямото предимство на Unimog е неговата уникална проходимост, пригодност към пресечени терени и здравина. В новото поколение на камионите, тези качества остават на същата висота и дори донякъде са подобрени. Рамата и мостовете са по-усилени спрямо тези на предходния модел. Окачването с портални мостове предлага доста добра артикулация при преодоляване на препятствия, както и много добри гъли на атака, спускане и рампа (съответно 44, 51 и 34 градуса), ход на окачването от 600 мм, 45-градусов страничен наклон и газене във вода до 1,20 м.

Тъй като е създаден за работа в изключително тежки терени и условия, Unimog е доволно защитен в много отношения.Напълно заварената рама и капсулованите компоненти на шасито, плюс усилените мостове и защитите на всички важни възли са само част от мерките за безпроблемна експлоатация на гигантския оф-роудър. Ако Unimog се използва за противопожарни операции, налице е пакет за защита от топлина, който пази от прегряване всички важни възли като резервоара за AdBlue, катализатора, акумулатора, спирачната система и т.н.

За да може Unimog да е почти безкрайно универсална машина, десетки поддоставчици предлагат разнообразно допълнително оборудване и прикачен инвентар. Така, камионът може да бъде оборудван като кран, пожарна, линейка, спасителен автомобил, селскостопанска машина и дори като автобус за превоз на пътници в труднодостъпни терени.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:36 1
+ 0
- 0
sffsdf1217
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.