03 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Новата Е-класа на Mercedes вече е в България

Новото поколение Mercedes-Benz E-Class вече е налично в дилърските центрове на марката в България. С десетото поколение на бизнес лимузината Mercedes прави голяма крачка напред в бъдещето по пътя към автономното шофиране, а E-класата е основополагащ продукт за марката.

Новата Е-класа прави своя пазарен дебют с избор от два двигателя: E 200 с четири цилиндров бензинов двигател и E 220 d с изцяло нов 4-цилиндров дизелов мотор. През следващите месеци предстои да бъдат добавени и още модификации, включително E 350 e с хибридна технология. Цените у нас започват от 86 370 лева с ДДС за Е 200.

Новият Mercedes E-class е нараснал спрямо предшественика си, като междуосието се е увеличило с 65 милиметра (2939/2874), цялата дължина с 43 милиметра (4923/4880). Значително издълженото тяло на автомобила се отличава с къси надвеси, дълго междуосие, големи колела и забележими, добре оформени линии като цяло.

Интериорът на новата Е-класа, естествено, е доста луксозен и комфортен. Опционалните екстри включват избор от два дисплея, всеки с диагонал на екрана от 12.3 инча – за първи път в този сегмент. Под общото им покривно стъкло двата екрана визуално се сливат в широкоекранен кокпит. Като инструментално табло, този широкоекранен кокпит включва голям дисплей с виртуални показатели в директното зрително поле на водача, както и централен дисплей разположен над средната конзола. Водачът може сам да избира дизайна на визуализацията за широкоекранното инструментално табло измежду три различни стила: "Classic", "Sport" и "Progressive".

В допълнение, чувствителни на докосване контролни бутони ('Touch Controls') в спиците на волана за първи път се използват в автомобил. По подобие на интерфейса на смартфон те реагират на хоризонтално и вертикално приплъзване на пръста, като позволяват на водача да управлява инфотеймънт системата, без да сваля ръцете си от волана.

Като допълнение на чувствителните на допир бутони, инфотеймънт системата може да се управлява и с тъчпад, разположен на централната конзола, който може дори да разпознава ръкопис, както и със системата за гласово разпознаване LINGUATRONIC. На разположение са и бутони за директен достъп - за настройка на климатика или за активация / деактивация на определени асистиращи системи.

Особено интересна ще е очакваната хибридна модификация Mercedes E-Klasse PLUG-IN HYBRID, постигащ около 30 километра пробег изцяло на електрическа енергия. Системата от 4-цилиндров бензинов двигател, в комбинация с електрически задвижван мотор, достига мощност от 279 к.с. и въртящ момент от 600 Nm.

Най-мощната дизелова модификация ще се похвали с 6-цилиндров двигател с модерната технология SCR за намаляване на азотните окиси, с мощност от 258 к.с. и въртящ момент от 620 Nm. Друг модел, който ще се присъедини към гамата е E 400 4MATIC, чийто 6-цилиндров бензинов двигател има мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент от 480 Nm. По-късно гамата от двигатели ще се допълни от още варианти, включително нов 4-цилиндров дизелов мотор със 150 к.с. Гамата от бензинови мотори ще се състои от 4-цилиндрови агрегати, чийто мощности са в диапазона от 183 до 245 к.с. плюс 6-цилиндров мотор, който развива максимална мощност от 333 к.с.

Всички двигатели в новата Е-класа са оборудвани с функцията ECO старт/стоп. Бензиновите двигатели покриват стандарта EU 6 за изразходване на вредни емисии, докато новият OM 654 4-цилиндров дизелов мотор е разработен да посрещне ограниченията на бъдещия RDE стандарт. Всички модели, които ще се предлагат при лансирането на модела са оборудвани с новата 9G-TRONIC девет-степенна автоматична трансмисия. Освен конвенционалното окачване, на разположение като опция ще е и въздушно.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:22 1
+ 0
- 0
sffsdf10363
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.