28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Петте порочни навика на шофирането

За човек, който не е сядал зад волана, шофирането вероятно изглежда по-сложно от ядрена физика. Много от опитнити шофьори пък са на другия полюс. На принципа "Ти знаеш ли аз от колко години имам книжка", с времето те губят много от важните навици, не обръщат внимание на знаци и въобще неглижират тотално важни аспекти от шофирането. Затова в следващите редове ще обобщим някои от най-вредните навици, присъщи най-вече именно по-опитните водачи.


1. Пълно неглижиране на обкръжението

По принцип е много хубаво да следите автомобилите пред и около себе си. Още по-добре е да гледате една кола напред, за да имате допълнително време за реакция. Проблемът е, че много шофьори не обръщат внимание дори на най-близките участници в движението. Знаете ли по всяко време дали до вас или отзад има автобус, маршрутка или мотоциклет? Пазенето на вниманието и следенето на трафика са изключително важни, защото това често предотвратява нуждата от взимане на закъсняло решение.

2. Използване на спирачките

Ако следите само носа на колата си, то вероятността да станете част от ПТП се повишава значително. Освен това познаването на автомобила и характера му при спиране е ключов. Колко пъти сме виждали натискане на спирачка в завой или дори на прав участък, където това няма никаква логика? И отново - спазването на дистанция е ключово. Неправилното боравене със спирачките е един от големите пороци на шофирането.

3. Чували ли сте за мигачи?

Много хора сигурно се чудят защо въобще им е нужно да използват мигачи, след като е очевидно, че почти всеки човек владее телепатията. Не, сериозно, няма шофьор, който със зяпнала уста да не е проследявал завиването на някой ей така, в нищото. Неизползването на мигачите е причинило може би най-много пътни инциденти, но въпреки това продължава да е честа практика (или не-практика) на пътя.

4. Мигач, ама кога?

Сега сте се усмихнали доволно и мисълта - ама аз си пускам мигачите. Да, ама кога? На излизане от завоя или в средата на кръстовището? Неписано правило е, че мигачът трябва да предхожда натискането на спирачката. Иначе има сериозна опасност да изненадате водача зад Вас и да се стигне до катастрофа.

5. Престрояване след завой

Това пък си е съвсем написано правило. При завиване всеки е длъжен да влезне първо в най-близката до него лента. Иначе казано - ако правите ляв завой, трябва да влезнете в лявата лента, респективно дясната при десен завой. Докато това правило се спазва, едни от най-нелепите инциденти на пътя ще бъдат ограничени. Проблемът е, че не се.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:48 2
+ 0
- 0
sffsdf24478

Рейтинг :
02.06 2017 в 16:52 1
+ 0
- 1
Всичко това е правилно.Но защо пропускате най-важното правило:ЗАДНИЯ пази предния !!! Тогава няма значение, че той е дал мигач но крушката е изгоряла.Или че огледалата за обратно виждане са замръзнали или вие сте извън обхвата им.При удар задния е винаги виновния ако ще предния да танцува пред него.Той има цялата видимост и няма никакви предимства затова,че изпреварва.Отговорноста е изцяло негова на изпреварващия.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.