29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Плащаме за екстри, които не искаме да ползваме

Кой ли не си е задавал въпроса, особено напоследък, когато се оглежда за нова кола - "Няма ли да е хубаво да има едно голямо дисплейче, малко повече интерактивни функции, глезотийки за шофьора и пасажерите?". Признавам, дори оглеждайки моделите на BMW E39 на старо, хвърлям едно око и към конзолата с надеждата там да стои старата, но красива навигационна система на бавареца.

Все повече нови модели включват още по-вече екстри в базовите си варианти. Преди климатикът и наличието на какъвто и да е дисплей, ако ще и едноредов с 4 пиксела, се считаше за символ на лукс в автомобила. Днес повечето автомобили разполагат серийно с всякакви благини, като срещу допълнително заплащане почти всеки модел на почти всяка марка може да се превърне от спартанец в космически кораб.

Едно изследване обаче разкрива много интересни детайли относно шофьорската психология. Проучването се нарича "2015 Drive Report" на J.D. Power и то разкрива интересни факти, свързани с експлоатацията на нови и модерни автомобили. В него са включени повече от 4000 души, които са собственици на нови автомобили от точно 3 месеца - период, след който се счита, че шофьорът едва ли вече ще има мотивация да работи с нови функции в купето.

Оказва се, че повече от 20 % от участнците в проучването не са използвали и половината от изследваните 33 различни функции, за които са платили една торба с пари в първите 3 месеца. Най-пропусканата екстра е навигацията до препоръчан ресторант или бензиностанция, която не се използва от 43 % от шофьорите. Шокиращо, но цели 38 % не се интересуват от функцията, която прави колата рутер за безжичен достъп на телефона до интернет. Повече от 1/3, или 35 % пък не се доверяват на системата за автоматично паркиране.

Виртуалните информационни дисплеи, които се появяват пред погледа на шофьора на предното стъкло е нежелана, но скъпо платена екстра за 33 % от изследваните шофьори (главно на BMW и Mini за тази функция), а вградените интернет приложения са чужди на 32 % от хората.

Изводът - хората са толкова свързани с мобилните си телефони, които използват навсякъде и по всяко време, че интерактивната среда на автомобила изглежда чужда, дори на моменти враждебна, въпреки парадоксът, че за нея е платено допълнително и то не малко. Безспорен факт е, че инфотеймънт системите на возилата изостават със сериозна разлика от темпа на развитие на мобилните технологии. Често тези системи са объркващи, нерационални и практически неизползваеми за хора с по-слаби нерви.

В последните години Apple започна атака именно в тази сфера, от Android също се усетиха и вероятно до няколко години автомобилите ще станат по-приветливи откъм интерактивност. До тогава вероятно ще си плащаме стотиците евро за дисплеи и функции, за да може просто да спим спокойно, че сме отговорили адекватно на социалния си статус.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:34 3
+ 0
- 0
sffsdf2315
Ivan 28.08 2015 в 14:32 2
+ 7
- 3
Е, все пак става въпрос за изследване във Великобритания. Аз, честно казано, никога не съм карал с такова чудо, но ми звучи доста приятно.
asd 28.08 2015 в 10:36 1
+ 25
- 7
Пълна глупост! като човек който кара от 5 години с headup display твърдя, че това е най-използваната и полезна екстра в колата. Никога повече няма да си взема кола без headup display. Забравих времето когато трябваше да си местя погледа да следя скорост, навигации и т.н. Няма човек който да е карал кола с т.н. Виртуалните информационни дисплеи и да не му е харесало.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.