24 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Рядка откровеност: Koenigsegg разкри защо One:1 се разби на Ринга

На 18 юли Koenigsegg One:1, обикалящ Нюрбургринг в опит за поставяне на рекорд, се заби в мантинела. Коли падат в капана, или по-точно в загражденията, на "Зеления ад" постоянно, но нещата се променят като заговорим за един от най-екстремните хиперавтомобили и реален претендент за челното място в така важната класация за бързина около доказаното трасе. Шведите можеха набързо да приберат почупената мултимилионна машина, след което да не кажат и дума за случилото се, но Кристиан фон Кьонигсег вече е доказал, че не е такъв човек.

Затова, вместо да заметат случилото се под килима, Koenigsegg публикуваха детайло обяснение какво е довело до инцидента. Оказва се, че дефектен ABS сензор в предното ляво колело е причината за злополучния инцидент. 

Предните гуми на One:1 са блокирали при 170 км/ч, запращайки колата в мантинелата с около 110 км/ч. Автомобилът прелита 22 метра, завърта се на 180 градуса и се приземява на задното си дясно колело. Задните карбнонови панели се докосват до ауспуха и се запалват, но пилотът се справя с пожарогасителя на борда. Някои от детайли, бихме казали, не са от ключово значение, но демонстрират колко честен е шведският производител.   

Тестовият пилот е трябвало да забележи, че има проблем със системата, на таблото е светил предупредителен сигнал, но шлемът и концетрацията в преминаването трасето за минимално време са попречили. Освен това завоят, на които се блъска, е първият такъв, в които преминава границата на спирачно усилие, необходимо за активиране на ABS. С други думи освен останалата незабелязана светлинна индикация е нямало други признаци, че спирчаките няма да работят както се очаква. 

Шведите уточняват, че вторичната защитна функция на One:1 е сработила нормално и при блокирането на предните гуми на задните е било позволено да се въртят. Така колата е продължила към заграждението в права линия, без да се завърти. 

Само два дни след катастрофата Koenigsegg сa симулирали ситуацията и на своето изпитателно трасе като са деактивирали предния ляв ABS сензор. Резултатите се оказват идентични с тези от катастрофата на Ринга. 

Пострадалият автомобил е със здрав монокок, нормално работещи врати и съвсем прав покрив и ще бъде възстановен.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:14 1
+ 0
- 0
sffsdf14335
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.