20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Седем рали икони от Група Б се пускат на търг през август

Няма човек, който поне малко да се интересува от рали спорт и да не знае какво е "Група Б". Тази група автомобили бе забранена през 1986 година след няколко трагични инцидента, но тя остана легендарна именно, защото бе толкова опасна и вълнуваща. В общи линии това са супер мощни автомобили, които разполагат с волан, колела и двигател, а всичко друго е от символично надолу.

На 18 август в аукционната къща Quail Lodge ще бъде проведен търг за седем такива екземпляра. Три Lancia, два Ford RS200, Peugeot 205 Турбо 16, както и може би най-популярното у нас Audi Sport Quattro. Вие проверете колко събрани пари имате в касичката, а ние по-долу ще кажем по няколко благи думи за тези невероятни машини.

1986 Ford RS200

Това без съмнение е един от най-агресивните автомобили, произвеждани от Ford. Говорим за задвижване на четирите колела, а 1.8-литровият двигател Cosworth генерира 250 к.с. Специално този конкретен автомобил има само един собственик от производството си през 1989 година и всичко по него е абсолютно оригинално, включително инструментите, които ще получи новият му притежател.

1985 Audi Sport Quattro S1

Този екземпляр е като подвижен исторически музей на едно от най-вълнуващите произведения с четирите кръга. Мощността е доставяна от легендарния 5-цилиндров турбо двигател с близо 300 к.с., който задвижва четирите колела чрез 5-степенна механична трансмисия. Първоначално Audi предвижда 200 броя, след това произвежда повече от това, но според достоверни източници официално са продадени 164 броя в цял свят. А това е един от тях.

1975 Lancia Stratos HF Stradale

Ако сте фен на Lancia, то е повече от ясно, че боготворите този модел, създаден от Бертоне. Той е създаден като машина от Група 4 с 2.4-литров V6 двигател, способен на ускорение от 0 до 100 к/ч за 6.8 секунди и максимална скорост от 232 км/ч. Сегашният и собственик я притежава от 1989 година и това е една от 500-те коли от модела, произвеждани някога. Машината официално е на 12 700 км.

1983 Lancia-Abarth 037 Stradale

Ако мислите, че горната Lancia е върхът, то вижте този тунинг на Abarth именно на HF Stradale. Този автомобил просто крещи, че е от Италия с типичните си линии и форми. Тялото е изградено от фибростъкло и кевлар. Двигателят не е чудовищен, но за времето си е по-вече от достатъчен - 2-литров, средно разположен агрегат с 205 к.с. Специално този екземпляр е на точно 9400 км.


1986 Ford RS200 Evolution

Връщаме се към Ford, където явно са решили, че RS200 не е достатъчно зъл, та са направили и версия Evolution. Неговият 2.1-литров двигател (отново от Cosworth) има, дръжте се, 600(!!!) к.с., като това дори не е таванът. Не е ясно дали този конкретен автомобил, който ще бъде пуснат на търга и е собственост на притежателя си от 1989 година, е от по-мощните екземпляри. Ясно е обаче едно - Ford произвежда само 24 броя от този модел.


1985 Peugeot 205 Turbo 16

Може да е обозначено като 205, но това возило няма нищо общо с конвенционалния модел от това време. Разполага с 200 к.с., доставяни от средно разположения двигател и задвижване на четирите колела. Този френски сладур е като съвсем нов, през дългия си живот е изминал едва 1200 км.


1985 Lancia Delta S4 Stradale

Завършваме с още една италианка, която разполага с турбо и суперчарджър. Едва 200 броя са произведени от Lancia. Този е с един собственик и разполага с 480 к.с., които са се раздавали за едва 8900 км.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:41 2
+ 0
- 0
sffsdf26410

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:32 1
+ 0
- 0
sffsdf26410
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.