Този Land Rover е свръхпроходим, нали?
Land Rover си направи името като компания, произвеждала някои от най-високопроходимите "добичета" на колела. Определено и Series I, II, и Defender са символ на супервъзможности в пресечен терен. Но, както се казва, и най-доброто може да е още по-добро, нали?
Ярък пример е този Land Rover Series II, произведен през 1958 година, който издига оф-роуда на изцяло ново ниво. Естествено, всъдеходът не е излязъл в този си вид от завода, а е конвертиран с уникалните верижни колела от тунинг фирма в Шотландия. По-малко от 20 возила са преправени по този начин и не се знае колко от тях съществуват в този си вид до днес.
Тунинг майсторът на този проект е разработил специална подрама, за да успее да сложи веригите, след което е "посадил" купето на Land Rover Series II отгоре. А зъбчатите колела, задвижващи веригите са със същия размер като конвенционални колела. Освен това, офроудърът е със специално разработена система с колянов вал, която осигурява управлението и завиването на верижния звяр.
Ясно е, че този Land Rover не е конструиран, за да бъде бърз. Максималната му скорост е едва 32 км/ч, така че не би могъл да счупи рекорд на Нюрбургринг, освен такъв, за най-бавно МПС. Но пък е конструиран така, че да превземе и най-тежките терени, които по-конвенционалните 4х4 машини не биха посмели.
Интересното е, че с тази си конверсия Land Rover Series II е много подходящ за военни мисии, като например разчистване на минни полета, като е много по-лек от всеки един танк.