Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
21 ноември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

VW алармира за задаващ се недостиг на електричество

На всеки е ясно, че огромната еволюционна крачка към преминаване на движението на електричество вече е започната. Не е въпросът дали, а кога. И това кога не е някаква проекция за след век-два, а става въпрос за само няколко години, преди електрическата лавина да залее фосилния ни свят.

Някои хора в индустрията обаче не се оставят само на въодушевлението и вдъхновението, но намират и хипотетичните проблеми в тази еволюционна крачка. Като например хората във Volkswagen, според които има много голяма вероятност към 2025 година компанията да изпитва сериозен проблем с обема на поръчани литиево-йонни батерии.

Според оглавяващия Отдела за развитие Улрих Айххорн изчисленията за потенциалния обем поръчки на електромобили след седем години сочи, че VW ще трябва да има капацитет от 200 гигават-часа енергия, за да може да отговори на търсенето на пазара, като това е с 50 гВч повече от прогнозата му само преди месец.

Тази енергия ще е необходима за производството на армадата от електрички при условие, че поръчките за тях са не повече от 25% от общия обем производство на компанията. Според него прогнозите и на останалите големи производители гравитират около подобен дял на електрическия сегмент към този период, което пък означава, че индустрията ще се нуждае от колосалните 1.5 терават-часа допълнителна енергия към 2025, за да задоволи търсенето на пазара. Което означава поне 40 фабрики с големината на гигафабриката на Tesla например.

Според Айххорн чисто исторически човечеството е било много близо до това да поеме по електрическия път още в началото на развитието на автомобилите, но петролния бум в Тексас е предопределил съдбата на четириколесните.

"Ако днес всички бяха на ток, едва ли можем да си представим някой да каже - дайте да заменим електромобила с моментален максимален въртящ момент с такъв с двигател с вътрешно горене, който е много по-неефективен и муден. Едва ли щеше да има разумен човек, който да предложи това", допълва специалистът.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.