28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Запознайте се с гигантските автовлакове на американската армия от 50-те

През 50-те години на миналия век тексаската компания LeTourneau получава поръчка за серия от гигантски автовлакове. Поръчката идвала директно от Американското правителство.

Американската армия имала три експериментални такива машини, като най-голямата била дълга 183 метра и до ден днешен държи рекорда за най-дълго офроуд превозно средство. И до днес автовлаковете се използват на много места по света, но въпросните военни машини са единствените, които са построени специално за използване по пресечен терен.

През 50-те компанията LeTourneau, която се занимава с производството на тежкотоварна техника и е базирана в Лонгвю, Тексас, разработва идеята да се използва дизелово-електрическа трансмисия, която да задвижва превозни средства с много колела. Всяко отделно колело се задвижвало от отделен електромотор, което давало много по-добро сцепление, отколкото ако колелата се задвижват от един-единствен двигател.

Най-общо казано, тези машини са много подобни на дизелово-електрическите локомотиви, които се появяват в Щатите по същото време. Разликата е в това, че автовлаковете на LeTournеau не се движат по релси и имат гуми.

LeTourneau Snow Train 1

LCC-1

В края на 1954 г. транспортните части на американската армия поръчали на LeTourneau да комбинира качествата на Tournatrain и Sno-Buggy в изцяло нова машина. LeTourneau се съгласили и кръстили крайния резултат YS-1 Army Sno-Train, но във военните среди машината станала известна с името Logistics Cargo Carrier или LCC-1.
LCC-1 имал гумите от Sno-Buggy и задвижващата система на Tournatrain, като в крайна сметка представлява машина с 16 задвижващи колела – един локомотив и три открити платформи с общ капацитет 45 тона.

Самият локомотив е разделен на две части – отоплено отделение за екипажа (състоящ се от трима души) отпред и задна секция, в която се намира дизеловият двигател с 600 к.с., генераторите и горивните резервоари. Освен това, там е монтиран и кран, който да улеснява товарене и разтоварването.

TC-497 Overland Train MkII, 1962



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:11 1
+ 0
- 0
sffsdf15464
 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.