Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
19 октомври 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Достъпният премиум: тест Opel Insignia Grand Sport

С появата си през 2008 година Opel Insignia бе гигантска крачка напред за германския прозводител. Тогава, моделът замени вече поомръзналата Vectra, както и флагмана Omega едновременно, като зашемети с дизайн и технологии. Е, колкото и добър да бе тогавашният новак, времето му определено изтече и дойде ред за замяната му. Това стана факт в самия край на миналата година и от един гигантск искок, Opel направи втори - представяйки отново страхотен дизайн и куп нови технологиии, които определено дават шансове за бестселър и на новия флагман.

Новата Insignia добавя към името си Grand Sport, като вече вместо класически седан е т. нар. "лифтбек", при който багажникът открива достъп до задната част на купето, подобно на хечбеците. Естествено, към гамата е добавено и комби Sports Tourer, което също вече е у нас, а наесен към тях ще се присъедини и версията с повишен клирънс Country Tourer.

Смелото добавяне на Sport не е празно хвалене - докато първото поколение бе сериозен бизнес модел от високия сегмент, то новата Insignia много прилича на спортен автомобил, който крещи да бъде даден на придворното тунинг ателие ОРС, за да стане пистов звяр. Но не всичко е спорт и агресия - откриваме и елегантни линии, наподобяващи купе модел и класа на бизнес превозвач.

Opel Insignia Grand Sport е нараснала на дължина и съответно междуосие, като разстоянието между колеата е по-голямо с почти 10 см (2829 мм), а цялостната дължина вече е 4897 мм. Естествено, в търсенето на по-спортна визия и по-добра аеродинамика (коефициент на съпротивление от едва 0.26), височината на автомобила е намалена с 3 см до 1455 мм. Като визуална завършеност може да се убедите и сами, колата е красива:

В салона откриваме доста сериозен простор, дори и на задната седалка, където и висок човек седи удобно, въпреки скосената линия на покрива. Пространството за крака и глави е нараснало спрямо първото поколение, а и тук откриваме една от гордостите на Opel - специалните ергономични седалки на водача и предния пасажер, които разполагат с подгряване и вентилация. Багажникът е с обем от 490 литра, стигащи до 1450 при сваляне на задните седалки, а лифтбек концепцията на задната врата е доста практична за обемни ии нестандартни товари. Инструменталното табло и централната конзола са изцяло нови и доста по-удобни и ориентирани към шофьора отпреди, като на разположение е нов тъчскрийн дисплей, хедъп дисплей, проектиращ директно на челното стъкло, премиум ауди системи и куп други глезотии, характерни за "по-марковите" производители.

Opel Insignia Grand Sport се предлага с богата гама бензинови и дизелови мотори, като в първия случай това са 1,5-литров турбоагрегат със 140 или 165 к.с. и солидния двулитров с 260 к.с. Дизеловите опции са 1,6-литров със 110 или 136 "коня" и двулитров със 170 или 210 к.с. Агрегатите могат да бъдат стиковани с 6-степенна механинча скоростна кутия или изцяло новия 8-степенен автоматик, като в по-мощните версии се предлага и също така ново 4х4 задвижване.

Естествено, скочих първо на най-мощния агрегат в гамата - двулитровото турбо, жадно за бензин. Агрегатът постига сериозните 260 конски сили при 5300 об/мин и 400 Нм в диапазона 2500 - 4000 об/мин. Задвижването е 4х4, а скоростната кутия е автоматична, като цялата компановка позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е 245 км/ч. Естествено, този двигател е много сериозен и почти спортен като поведение. скоростната кутия е доста бърза в смятането на предавките, но като че ли убива малко агресията и спортния ентусиазъм. Въпреки това, винаги имате на разположение доволен запас, че и презапасяване, при ускорение, доускорение, изпреварване и т.н.

Добре се представя и новата 4х4 система на Опел, която е с така наречения torque vectoring, разпределящ мощността между четирите колела, чрез подаване на тяга(а не спирачно усилие) към това, на което е необходимо. Два електронно контролирани многодискови съединителя заместват задния диференциал, като това води до по-прецизни импулси за разпределение на тягата между задните колела. Което пък се отразява изключително добре на поведението в завои, дори и при влизане с по-висока скорост- външното колело получава по-голям въртящ момент от вътрешното, а системата реагира в рамките на части от секундата при натискане на педала за газта. Сътрудничеството с обновеното окачване Flex Ride е на много високо ниво, което си личи от доброто обиране на неравности и липсата на клатушкане по завоите.. Естествено, до каталожно декларирания комбиниран разход от 8,7 л / 100 км не се и приближих, но в защита на инженерите ще кажа, че не се и опитвах...

Сами разбирате, защо по-малкият бензинов двигател - 1,5-литровият не можа да ме грабне след това... Е, и той си има доста плюсове - 4-цилиндров е, за разликата от повечето агрегати в този клас, които вече са трицилиндрови. С него, загубилата над стотина килограма спрямо предшественика Insignia също се движи прилично и няма да ви изпоти при изпреварване на камион, например. Както вече споменах, този мотор се предлага с два варианта на мощността - 140 и 165 к.с. но трудно ще откриете разликата между тях, особено ако сте слезли току що от "резачката" с 260 коня...

Opel Insignia Grand Sport, логично е натъпкана с куп системи за забавление, безопасност и асистенция на водача. Новото поколение LED матрични светлини IntelliLux свети доста по-прецизно, а обхватът на дългите светлини стига до цели 400 метра. За да не заслепявате насрещните коли, но и да не губите ценна осветеност на пътя се грижат 32 отделни LED модула. Системата за спазване на лентата за движение, head-up дисплеят и 360-градусовата камера също полезна новост, а и тук не липсва гордостта на Opel - инфо-развлекателната система IntelliLink и "ангелът - спасител" Opel OnStar.

Въпреки, че е натъпкана с иновации и по нищо не отстъпва на не малко от премиум производителите, новата Insignia е успяла да запази нещо от това, че е продукт на масов производител. И това нещо е доста важно - цената. Която започва от малко над 42 хил. лева за базовия бензинов модел и достига до малко над 60 хиляди за натъпкания с екстри 4х4 вариант с 260 к.с. Сходна е и ситуацията при дизеловите агрегати, където започваме от 43 375 лв. и финишираме на 63 760 лв.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.