Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
12 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ето каква е разликата между хибрид и plug-in хибрид

Ежедневно пишем, а Вие (надяваме се) четете за най-различни технологии в автомобилната индустрия и за навлизането на електричеството като основна движеща сила. До няколко години големите производители обещават да имат подобен елемент практически във всеки един автомобил. И не говорим за пълно електрифициране на цялата флотилия. Още поне две десетилетия двигателят с вътрешно горене ще е жив, но ще има все по-малка роля, за сметка на хибриди и plug-in хибриди.

Тук обаче идва въпросът - каква е разликата между двете? Може би много от Вас знаят, но пък следващите редове са за тези, които са чували за двата вида хибридни технологии, но така и не са разбрали какво ги различава. Принципът на работа е сходен, но разликите са големи.

Хибридната технология (Hybrid Electic Vehicle, HEV) използва като основна движеща сила двигател с вътрешно горене, а електромоторът има спомагателни функции. Машината се движи на ток в определени ситуации - при ниска скорост и момент, в който няма нужда от много мощност. Класическия Toyota Prius е именно такъв автомобил.

Когато Prius-а ускорява и дойде нуждата от още скорост и коне, се включва бензиновият двигател, който поема задвижването на машината. В същото време батерията на електрическия мотор се зарежда от енергията, отделена при спиране. Но, тъй като електрическата система няма основна фунция, то и нужната и енергия е доста по-малко.

Говорейки за plug-in хибрид (PHEV), трябва на първо място да кажем, че по същество това си е електромобил. Основната задвижваща сила е токът, има голяма батерия, която се зарежда от мрежата или чрез зарядни станции. Наричаме го обаче хибрид, а не чист електромобил, защото все пак има двигател с вътрешно горене, макар и понякога съвсем малък. Неговата функция е да служи като генератор на ток, когато батерията започне да се разрежда критично. По този начин двигателят удължава пробега, но реално няма ангажимент към задвижването на автомобила.

Коя от двете технологии е по-ефективна? Разбира се, че plug-in хибридите харчат по-малко и спестяват повече, когато говорим за това, което излиза от джоба. Например обикновеният хибрид Toyota Prius 2016 трябва да кара близо 400 км повече, за да изравни по икономичност plug-in хибрида Chevy Volt. И двете хибридни технологии обаче предлагат едно и също - по-малък разход и по-щадящо отношение към околната среда.

Етикети:plug-inхибрид

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.