Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
22 февруари 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Големият въпрос - дизел или бензин?

Стигнали сте до важното решение, че ще направите първата си покупка на нов автомобил. Това е един дълъг, колкото сладък, толкова и тежък процес, който включва непрекъснати колебания и промяна на мнението. Може би харесвате марка и модел, който ще Ви разочарова, когато опадне в ръцете Ви. Може би пък ще бъдете приятно изненадани от неподозиран автомобил, който ще спечели сърцето Ви.

По време на този сложен процес по избиране на автомобил, несъмнено пред Вас ще стои един много важен и ключов въпрос - какво да бъде горивото. В момента на пазара могат да се намерят най-различни варианти - класиците бензин, дизел и газ, както и хибридни или електрически машини. В следващите редове ще поговорим за традиционния избор между дизел и бензин, като ще го направим с помощта на Мат Уотсън и два броя Renault Kadjar, които британецът използва за онагледяване.

Когато взимате решението за това с какво гориво да се движи бъдещият Ви любимец, трябва да мислите в няколко посоки - цена на автомобила, разходи за гориво, разходи за поддръжка, разходи за данъци и такси, динамика и възможности на двигателя, комфорт и удобство.

В случая Уотсън разполага с дизелов Kadjar с известния двигател на Renault - 1.5 dCi със 110 к.с. и механична, 6-степенна скоростна кутия, както и със същото купе, но задвижвано от 1.2-литровия турбо бензинов двигател с мощност 130 к.с. и автоматична EDC трансмисия.

Кой е по-евтиният вариант? Ако заложите на еднакви екстри и в двете купета, то дизелът ще Ви струва с няколко хилядарки повече. Тук изборът (не само в конкретния случай с Renault) зависи много от предвидения километраж. За да компенсирате инвестицията на по-скъпия дизел, то ще ви бъдат нужни поне 50-60 000 км при разликата в разхода, а това означава, че ако не смятате да въртите сериозни километри, то спокойно можете да се доверите и на по-лакомия бензин.

Факт е, че в последните две години, особено след скандала Дизелгейт, продажбите и търсенето на нови дизели намалява с всеки изминал ден. Много хора се опасяват от това, че дизеловата технология замърсява повече околната среда. Съвременните дизели разполагат с филтри за твърди частици, които намаляват непосредствения ефект за въздуха, който дишаме. От друга страна бензиновите автомобили отделят доста повече CO2 от дизеловите, който пък е основен фактор за глобалното затопляне. В крайна сметка, ако наистина държите да карате екологично чист автомобил, просто се насочете към хибрид или електромобил.

Що се отнася до поддръжката и разходите по ползване, то нещата също изглеждат доста изравнени. В някои страни на Запад има различни данъци според вида гориво, но у нас данъкът се определя на базата на възраст и мощност на автомобила. Законите в България продължават да наказват тези, които се хвърлят на нов, модерен и по-малко замърсяващ автомобил, така че ще трябва да се примирите с тлъст данък от няколко стотачки за това, че замърсявате по-малко околната среда.

Разлика ще изпитате на бензиновата колонка. Модерните дизелови двигатели са с невероятно занижен разход, като в случая с нашия Kadjar говорим за потенциално под 4 литра на 100 км извънградско и около 5 литра смесен разход. Бензиновият агрегат пък при всички положения ще харчи поне с 1.5-2 литра повече, възможно е дори повече. Но, както отбелязахме по-горе, зависи какъв пробег предвиждате.

Съвсем не на последно място е удобството и комфорта. Силата на дизела е в голямата мощ в ниските обороти и ускорението при по-висока скорост. Ако искате повече динамика от 0 до 100 км/ч, то тогава е по-добре да се доверите на бензиновия мотор. При Kadjar практически няма разлика между механичната и автоматичната кутия, от гледна точка на динамиката, като и двете предлагат сходни характеристики.

Бензиновият двигател е несъмнено по-тих от дизеловия, но пък в съвременните автомобили звукоизолацията на двигателния отсег е на достатъчно добро ниво, за да не Ви притеснява тракането на дизела.

След със сигурност дългия процес на избиране на бъдещия Ви автомобил вероятно ще Ви се наложи да изчакате още няколко месеца, за да бъде произведен и доставен, освен ако нямате късмет с нещо налично. Дали обаче ще изберете дизел или бензин - наистина няма толкова голямо значение тези дни.


Препоръчани материали
+ 5
- 8
Да бе. Как ще сложиш газова уредба на дизела?
 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.