28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Изпратихме зимата подобаващо: тест Jaguar F-Pace 3.0TDV6

С първия си SUV Jaguar залагат на стратегията да радват шофьорите. Това е поредният модел на пазара, който обещава да се държи максимално спортно на пътя, да вози петима възрастни и да е с добри характеристики извън асфалта. Тук влизаме в територия на Porsche и BMW. И докато с Macan не сме се срещали на живо, то трябва да ви споделя, че X4 е доста приятен модел. Летвата е вдигната! Най-често спортно ориентираните 4х4-возила дават на собствениците си сравнително малък багажник, заради скосените линии на покрива. Това не се случва при F-Pace, чийто товарен отсек е най-голям в сравнение с преките конкуренти.

На задния ред седалки нещата са идентични - достатъчно място за 3-ма възрастни. Отпред също просторът за шофьора и пасажера са на ниво, като и двамата имат достатъчно ниши, в които да съхраняват дребни предмети и бутилки с вода. Нещо, което ме изненадва, е липсата на 7-местна опция. Това автоматично означава, че F-Pace губи в директен двубой с Land Rover Discovery Sport по отношене на гъвкавост. 

Колко комфортен е Jaguar F-Pace за българските пътища зависи до голяма степен от нивото на оборудване. Стандартно всъдеходът идва с конвенционално окачване, което може би е една идея по-твърдо от колкото трябва. Друсането по пътищата е гарантирано. Особено ако си поръчате по-големите (и доста по-красиви) джанти. Ако пък направите обратното - останете със стандартните колела, но заявите адаптивно окачване, тогава ще усетите истински комфорт. На мен ми се падна най-доброто в двете отношения - 20-инчови колела с адаптивно окачване. Държа да отбележа, че подходих с доза скептицизъм, но машината обори мнението ми, демонстрирайки отличен комфорт дори по най-отвратителните пътища.

Тестваният от мен модел бе оборудван с 3-литров турбо-дизелов агрегат с изключително плавна работа. Избирайки режима ECO, 8-степенната автоматична трансмисия сменяше предавките рано-рано и балансираният агрегат почти не се усещаше. Отида ли на Dynamic, то нещата става коренно различни. Заспалият до преди малко педал на газта вече бе като надрусан с енергийни напитки, двигателят се форсираше почти до червената линия (говорим за дизел все пак), но в купето определено бе отново спокойно и комфортно. Всъщност във всеки един режим и при почти всяка скорост на движение F-Pace е отличен спътник. Паразитни шумове се чуват само от търкалянето на гумите и срещите им с неравности по пътя, както и от шума на преминаващия покрай купето вятър.

Отваряйки шофьорската врата се срещнах с интериора. Всичко изглежда атрактивно и добре аранжирано. Материалите са "от скъпите"... или поне се усещат доста по-добри от тези в X4, например. Но пък си иска време за свикване с екстрите. Странно се почувствах вечерта, когато навън се стъмни, а в купето амбиентното осветление започна да привлича вниманието ми с различните си цветове. Иглите на инструменталното табло бяха в цвета на подсветката на вратите, но около предния плафон и в краката цветовете бяха два други.

Тъчскрийн системата е интуитивна и наистина изглежда добре. Да, неприятно се активира подгряването на седалките през нея, но бързо се свиква. Като заговорих за странности и нужда за свикване, да ви кажа къде се намират бутоните за електрическите стъклоповдигачи. В най-горната и най-далечна част на кората на вратата. Определено не очаквам да ги намеря там, а по-скоро на мястото, от където в случая се отключват/заключват вратите.

Когато конфигурирате новия си F-Pace, не пропускайте да отбележите всички възможни датчици и камери за паркиране. Ще ви потрябват, защото седейки на шофьорското място, виждате отлично само напред и настрани. След Б-колонката всичко остава в мистерия заради дебелината й, както и малкото задно стъкло. Страничните огледала са големи, но не дават нужната видимост.

Независимо дали сте избрали модел с или без адаптивно окачване, F-Pace ще завива и ще стои приятно в завоите. Е, няма да се усеща като Fiesta ST, независимо, че е с изключително много алуминиеви детайли, но реакциите и работата на окачването са по-добри от тези на кой да е Land Rover. За съжаление очаквах малко повече комуникация от волана, но и с "недомлъвките", с които говори, се свиква бързо. Вариращата електромеханична кормилна система обаче позволява по-директен волан при увеличаване на ъгъла на завиване.

Не очаквайте в този материал да спомена каквито и да е оф-роуд способности. Първо, защото F-Pace е предназначен за всичко друго, но не и за класическа кална баня. И второ, защото ми се падна да сме заедно в най-сериозния снеговалеж в началото на годината. Както си спомняте, количествата сняг бяха такива, че всички държавни институции алармираха да не предприемаме каквито и да е пътувания. Да, но въпреки всичко напук реших да потърся слънцето и да поема към любимия си Петрохански проход. Там за щастие открих чисто небе, но докато стигна си бе премеждие.

Както вече знаете, F-Pace не е пригоден за сериозни битки с недобри терени. Няма Terrain Response 4х4 система. За сметка на това, когато едно от колелата загуби сцепление, система, наречена Adaptive Surface Control, автоматично активира някой от трите режима: сняг, лед или мокра трева. Точно като при F-Type AWD, F-Pace в нормални условия е класическа "заднячка". За 165 милисекунди въртящият момент може да се предава 50:50 между двата моста. С други думи - на сняг може да се държите като абсолютен джигит. Да си дрифтите, пауърслайдвате, да правите донъти. Общо взето да се забавлявате зад волана. Ако случайно сбъркате нещо в процеса на джигитстване, то може да разчитате на 4х4 системата, за да излезете от преспата. Въпреки широките гуми (255 мм ако трябва да съм точен), проходимостта в дебелата пудра бе повече от задоволителна. Дори на няколко пъти, опитвайки се да позирам за снимки, очаквах по-сложно излизане, но до аварии така и не се стигна.

Държа като за финал да съм честен с вас. Ако един ден ми затрябва SUV и имам възможност да си позволя да изкарам чисто нов от магазина, най-вероятно ще е Land Rover Discovery Sport, който разполага с всички характерни черти на класическия SUV, които отсъстват при F-Pace. Въпреки това много ми хареса "закъснелият" отговор на Jaguar по темата, защото е свежо попълнение към до болка познатите BMW, Volvo XC и Audi. Цената е другото нещо, което не ми се нрави. Заради липсата на трети ред седалки, не можете да се възползвате от данъчни облаги и трябва да платите пълната сума, която започва от почти 92000 лв, за които взимате 2-литров дизел без кой знае какви екстри. За най-пипнатия 3-литров дизелов модел ще трябва да приготвите поне 135000 лв. За безсмислените бензинови SUV-ове изобщо няма да коментирам.

Технически характеристики:
Двигател - 2993 куб. см., V6-дизелов.
Скоростна кутия - 8-степенна, автоматична
Макс. мощност 300 к.с. при 4000 об/мин
Макс. въртящ момент 700 Nm при 2000 об/мин
Макс. скорост 241 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 6,2 сек.
Среден разход на гориво - 6 л/100 км
Обща маса - 1884 кг



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:50 1
+ 0
- 0
sffsdf23607
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.