19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

На ръба на успеха: тест-представяне Ford Edge

Ford е компания добре позната със SUV и 4х4 моделите си, що се отнася до пазара в Северна Америка. Там, „синият овал” има десетки предложения – от компактни кросоувъри, до грамадни оф-роудъри и широка гама пикапи от култовата F-серия. В Европа, обаче, допреди над десетилетие, компанията подхождаше доста плахо и дълго време след Maverick (изключваме работягата Ranger) не се осмели да предложи високопроходим модел. Преди няколко години, марката все пак направи опит и лансира средноразмерния Kuga.

Няколко години след Kuga, от Форд стартират сериозна офанзива в SUV сегмента, като допълват гамата с два модела – компактния EcoSport и големия Edge, а амбицията на компанията е до края на 2016 г. да продаде 200 000 джипки на Стария континент, или с 200% повече спрямо 2013 г.

След като EcoSport бе представен и на българския пазар през пролетта, сега е ред да се запознаем и с големия му брат Edge, който е поредният продукт от вече не толкова новата глобална стратегия на Ford.

Като за начало, Ford Edge е, или по-точно беше, модел от североамериканската гама на компанията. Първото му поколение е лансирано през 2006 година, а с излизането на втората генерация, от „синия овал” решиха да направят версия на средноразмерния SUV, подходяща за пазарите по цял свят. Така, на автомобилния салон във Франкфурт миналата есен, бе показана и европейската версия на модела, чиято основна разлика с американския му събрат е, че вместо богата гама бензинов двигатели, ще се предлага изключително с двулитров дизелов агрегат.

Що се отнася до дизайна на новия Edge, той определено е силна страна на всъдехода – дори името (в превод от английски острие, ръб) ни загатва, че трябва да очакваме автомобил със скосени и ръбати линии. Което се потвърждава и при срещата ни с кросоувъра. Определено масивно изглеждащ, лично на мен новият Edge ми прилича на един гигантски Focus от бъдещето, с по-изострени форми, които хечбекът май няма да види и при следващото си поколение догодина. Иначе, определено впечатляващи са масивната предна решетка, издължените светлини отпред и диодната „лента” минаваща през целия заден капак. Разбира се, мускулестият вид на всъдехода е подчертан от раздутите калници и черните защитни панели в долната част на купето. Последните липсват при версията Sport, която освен всичко друго, предлага по-спортно окачване, сребристи акценти и масивни 20-инчови колела.

Що се отнася до салона, той силно напомня този на Mondeo, например, на чиято база между другото е конструиран Edge. И точно както големия седан, може да очаквате добре подреден интерор, с качествени материали и въобще стилна доза лукс, без преувеличение. Единствено, във всъдехода пространството е още по-щедро. Коженият салон, например, се предлага в двуцветна опция за седалките и панелите на вратите, както и климатизирани места на първия ред. Задните места побират безпроблемно и трима възрастни пасажери, а багажникът е като на Ford Focus - но в поне двоен мащаб.

Както вече споменахме, Ford Edge ще се предлага единствено с двулитров дизелов двигател. Агрегатът е в два варианта на мощността – 180 к.с. и 400 Нм или 210 к.с. и 450 Нм. По-мощната, би-турбо версия, е стикована с 6-степенна автоматична скоростна кутия, докато в по-базовия вариант трансмисията е 6-степенна механична. Комбинираният разход и в двата случая по каталог е 5,4 л/100 км, което лично аз в никакъв случай не успях да постигна. Не, че съм и опитвал – исках да разгледам динамиката.

Ford Edge предлага стандартно т. нар. Интелигентната система на Ford за задвижване на всички колела (AWD), която осигурява плавно преливане на мощността между предните и задните колела, за да осигури по-сигурно поведение на пътя, особено при хлъзгави условия. Измервайки сцеплението на колелата с пътната повърхност на всеки 16 милисекунди – 20 пъти по-бързо от мигването на око – системата може да подаде до 100% от въртящия момент към предните или задните колела. Осигурявайки въртящ момент където и когато е необходим, AWD системата влияе минимално върху разхода на гориво и СО2 емисиите в сравнение със системите за постоянно 4х4 задвижване.

Що се отнася до оф-роуд възможностите на новия Ford Edge, те са на ръба между тези на „булевардните” кросоувъри и по-проходимите оф-роудъри. Тествахме модела в доста гадната кал, която единствено Германия и Полша може да предложат и съм сравнително доволен от поведението на всъдехода. На сух черен път, автомобилът се държи доста добре, като един голям ралиджийски Focus, като винаги държи под контрол нещата, ако решите да прекалите с дрифтенето по завои.

Новият Ford Edge е и първият Ford-SUV с адаптивна кормилна уредба. Електрохидравличното управление предлага при ниски скорости по-голямо асистиране за по-бърза реакция и "втвърдяване“ при по-високи скорости. Нещо много полезно и приятно, между другото.

Относно програми за безопасност и асистиране на водача, те са доволно много – като разделена предна камера, която прави кръстовищата с намалена видимост или паркинг местата по-лесни за преодоляване, асистент за предпазване от това да блъснете пешеходци, адаптивен круиз контрол, асистент за потегляне и спускане по наклон и т.н.

От Ford са много горди и със системата Active Noise Cancellation, която намалява шума от вятъра и от други източници в салона с обратни звукови вълни, които се генерират от аудио системата на автомобила. В допълнение, наблегнато е и доста на конвенционалната шумоизолация с т. нар. „акустично” предно стъкло и различни облицовки и панели.

Новият Edge влиза в един доста наситен сегмент, който в Европа е доминиран от европейските (да не кажем немските) производители. Що се отнася до дизайн, функционалност и екстри, „американецът” не отстъпва, но единствената спънка пред успеха е липсата на широк набор задвижващи агрегати поне на първо време. Може би пък скоро ще видим и версия с популярния EcoBoost турбо бензин, но засега – само дизел.

У нас, на новия всъдеход, произвеждан в Канада, ще му е дори по-трудно, предвид фактът, че официалният дилър на Ford предлага и конкурентни модели на Volvo и Land Rover. Е, за всеки влак си има пътници. И ако Ford Edge е вашият влак, билетът за него ще ви излезе между 72 и 88 000 лв. с ДДС.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:12 3
+ 0
- 0
sffsdf15238

Рейтинг :
09.09 2023 в 06:05 2
+ 0
- 0
sffsdf15238
+ 0
- 1
" AWD системата влияе минимално върху разхода на гориво и СО2 емисиите в сравнение със системите за постоянно 4х4 задвижване." Ами то AWD си означава система за постоянно задвижване...нещо не ми стана ясно, AWD си е постоянно 4x4. Вероятно авторът е имал предвид "part time 4x4"
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.