Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
13 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Най-европейският японец: тест Mazda CX-5

Mazda е фирма, която внимателно обмисля ходовете си. Затова, не бива да се учудваме зашо японците не избухват с радикални новости, а действат предпазливо, но с постоянно и безмилостно темпо. И всеки нов модел, без да се различава кой знае колко от предшествениците си, винаги успява да ни изненада.

Горното с пълна сила важи и за Mazda CX-5 – бестселър на компанията, който осигурява около четвърт от общите продажби на марката. Още с появата си през 2012 г., първият модел с новия дизайнерски език KODO стана бестселър и реализира над 1,5 милиона продажби, като се прие добре и в България.

Логично, дойде време за наследник на успешния SUV и такъв бе лансиран още миналата есен в Северна Америка, а тази пролет дойде и в Европа. Моделът претърпя редица промени, както откъм дизайн, така и в технологично отношение, като инженерите на компанията са подменили, обновили и подобрили над 700 компонента. Дали това е ново поколение или фейслифт? Не можем да потвърдим нито едното със сигурност. Все пак, промените са доста сериозни, но пък машината е на досегашната си платформа и използва дори и досегашните двигатели. С типичната си дипломатична тактичност, японците заявяват, че това е изцяло нов модел, не просто фейслифт, но вежливо премълчават отговора на въпроса дали е изцяло ново поколение. Но това не мисля, че е най-важното в случая.

По-важното е, че за пореден път Mazda са направили автомобил, който да се хареса на голяма част от разнообразните потребители по цял свят. И е сред японските компании, които успяват да придадат „европейски” облик на моделите си, без да копират аналогични модели от Стария континент, но и без да се задълбават в собствените си японски традиции. Лично аз съм от привържениците на тезата ,че Mazda е японското BMW, само че на едно по-достъпно ниво. И сравнявайки по-високите нива на оборудване в моделите им, за мен те не отстъпват на някои „баварци”.

Макар и сдържани в дизайнерските промени, този път от Mazda са успели да извадят модел, откровено по-агресивен и мускулест от предшественика си. Това си личи в масивната отвесна решетка и надвисналия над нея и предните светлини капак на двигателя. Личи си и в профила, личи си в задната част, където доминират спойлер и динамичните задни светлини. С една дума – KODO, което в общ превод означава „духът на движението”. И цялостното излъчване на много класен SUV.

Салонът също е подобрен сериозно, спрямо този на предходния модел, като на очи се набиват хоризонталните линии на детайлите, качествени материали и елементи, придаващи усещане за лукс и комфорт. Както шофьорската и пасажерската седалка отпред, така и задният ред места предлагат комфорт, а конкретно мястото на водача е ергономично ориентирано. Сред новостите в купето са нова мултимедийна система, както и възможността хедъп информацията да се изписва директно на челното стъкло, вместо на допълнително екранче (опция при по-високите нива на оборудване).

Интересно е, че в епохата на даунсайзин и олекотяване, новата Mazda CX-5 дори е напълняла леко (с около 40 кг), а двигателите за нея са със солиден за класа обем. Първата опция е двулитров бензинов мотор с мощност 165 ил и160 к.с. в зависимост дали е версия 4х2 или 4х4. И тук отново е интересно, че японците отново залагат на 6-степенен автоматик, а не на повече предавки. Има и вариант с ръчни скорости, разбира се.

Оказва се, че доста популярен, дори и в България, сред моделите на Mazda, е 2,5-литровият бензинов двигател, който е и най-мощният в гамата – 194 конски сили. Този мотор е със системата I-ELOOP , определена от японците като интелигентен енергиен кръговрат и е първата в света кондензаторна микро-хибридна система. Тои агрегат се предлага в топ ниво на оборудване или „всички екстри” и е стикован с 4х4 задвижване и автоматик.

Добре познатият 2,2-дизелов двигател отново е на линия, като предлага два варианта на мощността – 150 (4х2 и 4х4) и 175 к.с. (само 4х4), като независимо от задвижването и мощността, се предлага с механична или автоматична скоростна кутия.
И като говорим за 4х4, системата на Mazda се нарича Pro-active AWD. Тя е с активен диференциал АТСС (Active Torque control coupling - Активно управление на въртящия момент), който разпределя тягата между предните и задните колела автоматично, чрез електромагнитен многодисков съединител. Това, в комбинация с клирънсът от 20 см, ще ви помогне да се заиграете извън пътя, без, разбира се, да прекалявате с екстремността на трасетата.

Иначе, като всеки нов SUV и кросоувър, Mazda CX-5 се чувства по-комфортно на пътя, а не извън него. А за наистина прекрасното пътно поведение (особено в комбинация с плавния и добре пресметнат автоматик, който тествах с всички двигатели), помага и системата G Vectoring Control. Нейната роля е да спира заклащането на колата, създавайки ускорение с противоположна посока и междувременно контролирайки двигателя. За работата на тази технология се грижат куп сензори, които измерват посоката и силата на центробежните сили по 12 пъти в секунда и прилагат намаляване на въртящия момент към вътрешните за завоя колела и увеличават тягата към външните. Резултатът е стабилна стойка на пътя и минимално клатене на купето по остри завои. За пътното поведение спомагат и по-добрите реакции на волана и промени в окачването и спирачната система.

Освен добре изглеждаща и добре движеща се, новата Mazda CX-5 е и добре обезопасена. Системите за сигурност и асистиране на водача са обединени под името i-ACTIVSENSE, като тук влизат неща като адаптивен автопилот, автоматично спазване на дистанция, аварийни спирачки, автоматични светлини, следене поддържане на лентата, сигнализиране за приближаващи се отзад возила и пешеходци и т.н.

Разбира се, всичко гореописано в статията си има цена, започваща от 45 980 лв. за най-базовия бензин с предно задвижване, минаваща през 69 980 лв. за версиите с 2,5-литров бензин и финишираща на 74 980 лв. при най-мощния дизел с 4х4 и автоматик.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.