16 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Оптимална еволюция: тест Subaru Outback 2.0D

Subaru Outback определено е един от най-интересните модели на японския автомобилен конструктор. Кросоувърът, започнал живота си като комби версия с повишен клирънс на Legacy, отбеляза своята 20-годишнина, заедно с която бе представено и новото 5-о поколение на модела. За тези две десетилетия, Outback лека полека мигрира от утилитарно комби с оф-роуд възможности до комфортен, луксозен и значително нараснал спрямо първообраза си кросоувър.

Историята накратко: Outback се появява на пазара през 1995 година, заедно с второто поколение на донора си Legacy, даже името му първоначално е Legacy Outback. Макар името му да идва от това на необятната австралийска пустош, високото комби е създадено с идеята да покори пазара в Северна Америка. По онова време започва бумът в интереса към SUV машините, а Fuji Heavy Industries нямат време да създадат изцяло нов модел за този сегмент. Затова решават да добавят някои атрактивни елементи по купето като пластмасови защити и рейки на покрива и добавят регулируемо въздушно окачване, за да повишат клирънса (по-късно е заменено със стандартно по-високо).

Алтернативата на големите джипове, базирани на пикапите, се оказва доста по-успешна и от най-смелите очаквания на Subaru. Второто поколение идва на пазара през 1998 г с още по-агресивен боди кит, който бива „укротен” в третата генерация през 2003 г. Поколение 4, появило се на пазара през 2009 година, вече твърдо ни заявява, че това не е просто комби, а кросоувър, който е флагман на Subaru гамата, а настоящата 5-а генерация затвърждава това, като е станала още по-луксозна, комфортна и технологична.

Най-новият Outback не е нещо революционно, а една естествена еволюция на предшественика си. В общи линии, силуетът и контурите са запазени сходни, макар дизайнът да е сериозно обновен. За разлика от „по-меко” изглеждащото поколение 4, новото залага на комбинация между елегантни, но доста по-остри линии и „корави” защитни елементи, които да ни подсетят, откъде е името на модела. Резултатът е отново по-агресивен външен вид, който поне на мен ми допада. Обновената предница е получила новата шестоъгълна решетка на Subaru и фарове с LED дневни и къси, плюс типичните за марката големи фарове за мъгла. LED технология се предлага и за задните светлини, които също са с обновена форма, промяна виждаме и в дизайна на страничните прагове.

Доста по-сериозни са промените в интериора на кросоувъра, където е обърнато внимание буквално на всички детайли и специфики. Нарастването на общата дължина (с 25 мм) и ширина (+20 мм), е позволило реорганизиране на пространствата вътре в салона. Така, предните седалки с повдигнати с 1 см за подобрена видимост, а толкова е добавено в мястото за краката и при предните, и при задните места. Нараснал е и багажникът – на 512 л базово и 1848 при сгънати задни седалки, спрямо 490 и 1716 л при досегашния Outback. Като цяло, интериорът вече изглежда доста по-качествен, с новите използвани материи, нещо което малко куцаше не само на Subaru, а и на всички японски марки. За комфорта в купето се грижат двузонален климатроник и обновената информационно-развлекателна система Starlink, която се командва от 6,2 или 7-инчов тъчскрийн, според нивото на оборудване.

За задвижването на новия Subaru Outback, на европейския пазар, се грижат 2,5-литров бензинов и двулитров дизелов двигател, и двата в боксер формат. Що се отнсая до бензина, накратко – 2457 куб. см, 173 к.с., 235 Нм и комбиниран разход от 7 л/100 км, плюс CVT трансмисия с имитация на 6 предавки.

Повече внимание ще отделим на дизеловия боксер, тъй като именно него тествахме, а и на него ще се падне по-голямата част от продажбите както у нас, така и на Стария континент въобще. Агрегатът с обем 1998 куб. см е с доста обновления, за да постигне по-добри характеристики и екологични показатели по нормите Евро 6b. Благодарение на промени в ECU-то и турбокомпресора, както и с добавянето на нови инжектори, бутала с графитено покритие и нов DPF филтър, агрегатът е с малко по-нисък разход и СО2 емисии, спрямо предходния вариант, като запазва приличната си динамика. Дизелът постига максимална мощност от 150 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, като с него Outback ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,7 секунди и достига максимална скорост от 192 км/ч. По каталожни данни, комбинираният разход е 6,1 л/100 км, което не успяхме да постигнем (не, че сме имали за цел).

Агрегатът е стикован със CVT автоматична скоростна кутия, симулираща 7 предавки, като очаквано, комбинацията не връх на сладоледа. Все пак, въпреки замислянето при потегляне и даване на по-рязка газ, по-нататък ДВГ и скоростна кутия успяват да се сработят прилично и има известен усет за еластичност и отзивчивост, което ни кара да си отдъхнем при изпреварвания и ускорения. В купето е доста обезшумено и като цяло едно пътуване, дори и по-дълго, ще е доста комфортно. За това спомага и обновеното окачване, което е макферсън отпред и с двураменни носачи отзад. Явно в идеята си за комфорт, японците са се престарали с волана, който е малко по-мек от очакването и изисква малко време да пренастроиш собствения си маниер за боравене с него.

За стабилността на пътя и проходимост извън него, се грижи добре позната ни Symmetrical AWD система, разпределяща въртящия момент между предния и задни мост в съотношение 60:40 чрез многодисков съединител. Системата е с активно разпределение на въртящия момент и може мигновено да прехвърли допълнителна тяга към колелата с по-голямо сцепление, ако усети пробуксуване, ускорение и т.н. В добавка, AWD разполага с режим X-Mode, който подпомага движението по лош терен, управлявайки едновременно работата на двигателя, спирачките и 4х4 задвижването, за оптимална комбинация.

Системата се активира чрез бутон и автоматично се изключва при скорост над 40 км/ч. Благодарение на това решение и солидния си клирънс от 200 м, Outback може да се похвали със значителни за този тип возила възможности извън пътя.
Subaru са отделили сериозно внимание и на сигурността в новия Outback. Технологията с която японците особено се гордеят е най-новата версия (трета) на системата EyeSight. Грубо казано, тя обединява работата на системите за активна и превантивна безопасност и пасивна сигурност като ABS, ESP, AWD и други подобни с асистентите за шофиране и избягване на неприятни ситуации и самите конструктивни особености на автомобила (шаси, център на тежестта и т.н.).

EyeSight работи с помощта на 2 цветни камери с висока резолюция, монтирани отстрани на огледалото за обратно виждане и са нещо като допълнителни очи за водача с доста сериозно зрително поле. Създавайки си детайлна 3D картина на ситуацията, камерите подават сигнали към различните системи – за аварийно спиране, избягване на сблъсък, напускане на лента, умора и криволичене, адаптивен круиз контрол и т.н. за да се активира възможна контра мярка на неприятна ситуация.

В заключение, можем да кажем, че новият Subaru Outback има потенциала да е успешен модел. Автомобилът е запазил кросоувър ценностите на родоначалника си, допълнени с доза лукс и комфорт. А по-интересното е, че с цената си, започваща от 67 480 лв. с ДДС и автоматик е по евтин с около 4000 лв. от предшественика си с механична скоростна кутия (каквато не е и предвидена за новия модел).


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.