Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
16 януари 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Перла в короната: тест Range Rover Velar

Това, което преди половин век бе завоалиран предсериен прототип на Range Rover, сега се трансформира в изцяло нов сериен модел на британците, запълващ нишата между компактния Evoque и Range Rover Sport. Това – от една страна – а от друга, можем смело да твърдим, че Velar е козът на британците срещу конкурентни SUV-купета като BMW X4, Porsche Macan, Mercedes GLE Coupe и т.н.

Четвъртият член на Range Rover семейството определено има с какво да впечатли – дизайн, технологии, лукс, мощ… Нормално – все пак от Land Rover целят с този модел да привлекат и клиенти, които досега по един или друг повод са подминавали техните творения. Затова създават модел, който може да отговори на много очаквания и претенции – нито малък, нито голям, нито груб, нито „женски”, не точно SUV-купе, но и не правоъгълен джип. Въобще, всеки може да се хване за нещо, което да му допадне. На всичкото отгоре, разпзолага и със значително по-големи офроуд въззможности, в сравнение с гореописаните конкуренти. Но ред по ред.

Изчистеният дизайн е подчертан от супер тесните матрични лазерни LED предни фарове и изравнените с каросерията, изтеглящи се дръжки на вратите. Подобно на останалите нови модели на Land Rover, и тук е използвана алуминиева архитектура, която прави дългия 4,8 метра SUV доста лек, с тегло под два тона. И като споменахме архитектура, Velar споделя базата на първата високопроходим Jaguar – F-Pace. И може би това е причината моделът на Land Rover да напомня донякъде за хищна котка.

И докато отвън новият Range Rover Velar изглежда много добре, то отвътре изглежда дори още по-добре. Честно казано, поне на шофьорската седалка, пространството ми се струва като на по-големите Range-ове. Лукс и комфорт има в изобилие, като интериорът напълно отговаря на класата на автомобила. Дебют в модела прави свръхмодерната информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, включваща два 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция. Горният отговаря за навигацията и обслужването на телефонните разговори, докато долният предлага настройките за различните системи. Удобно изглеждащите седалки очаквано се предлагат във висококачествена кожа, но по желание се предлага алтернативна вълнена тапицерия. Сравнително голямото междуосие (2874 мм) е допринесло за просторен салон и приличен 673-литров багажник.

Двигателната гама ще задоволи различни вкусове – от двулитров диззел със 180 к.с. до трилитров бензин със суперчарджър и респектиращите 380 к.с. При тестваните от нас версии, заложихме на два дизелови агрегата – двулитров с 240 к.с. и V6 дизел с точно 300 „кончета”. И двата са доволно работливи и осигуряват плавна работа и нужните тяга и ускорение. Естествено, след като си мислехме, че по-слабият е върхът, по-мощният ни скри шапките. Някой някога беше казал, че дизелът е новият бензин и може само да съжаляваме за глобалната война, която се води срещу този тип ДВГ. И при двата агреагата, всъдеходът разчита на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF, която с право се наложи като най-предпочитаната трансмисия в света – бърза и плавна смяна на предавките, отзивчивост при всяко натискане на газта и нулево замисляне.

Както вече споделих, Velar има основно предимство пред конкурентите – проходимостта. Ясно ми е, че освен журналист от издание за оф-роуд, едва ли ще има много навитаци да вкарат лъскавото возило в калта или дори по черен път. Но ако все пак решите – има на какво да разчитате. С преден ъгъл на заход до 28,89 градуса, ъгъл на преодоляване между осите до 23,5 градуса, заден ъгъл на заход до 29,5 градуса и максимална дълбочина на газене от 650 мм (600 мм с пружинно окачване), Velar задава нови стандарти за офроуд проходимост в сегмента на средноразмерните SUV автомобили.

Всъдеходът се предлага с пружинно окачване като стандартно оборудване на моделите с 4 цилиндъра и пътен просвет от 213 мм. Въздушно окачване на четирите колела се предлага като опция при моделите с 4-цилиндров дизелов двигател с 240 к.с. и бензинов двигател с 300 к.с. както и като стандартно оборудване при всички 6-цилиндрови модели. Пътният просвет на въздушното окачване намалява с 10 мм при шофиране със скорост над 105 км/ч, а режим офроуд увеличава височината на возията с 46 мм спрямо нормалния режим при скорост под 50 км/ч за водещ в класа пътен просвет от 251 мм. Въздушното окачване помага на водачите и при газене във вода. Функцията Засичане на пътната настилка може автоматично да повдигне автомобила, за да избегне подводни препятствия, които водачът може да не е забелязал.

4х4 системата е с едностепенна раздатъчната кутия с многодисков мокър съединител и верижно задвижване на предната ос. В зависимост от условията тя може да премине от 100% задно задвижване до пълно заключване само за 165 милисекунди, а подаването на въртящ момент към предната ос може да отнеме едва 100 милисекунди. В допълнение разполагате и със заден самоблокиращ се диференциал (при по-големите двигатели).

Системата Terrain Response 2 пък позволява на водача да регулира настройките на автомобила спрямо преобладаващите условия на пътната настилка, с възможност за избор между режими Еко, Комфорт, Трева/Чакъл/Сняг, Кал/Коловози, Пясък и - при моделите R-Dynamic - Динамичен. Всеки от тях променя калибрирането на двигателя, трансмисията, системата4х4, окачването и системите за контрол за оптимално сцепление и стабилност, като системата може да иззбере режим и автоматично, ако усети, че сте на специфичен терен.

All Terrain Progress Control (ATPC) пък функционира като автопилот за ниски скорости и предоставя допълнителна стабилност при неблагоприятни условия, като регулира скоростта на автомобила и позволява на водача да се съсредоточи единствено върху управлението на волана - не е необходимо използване на педала на газта и спирачката. Системата се активира с натискането на един бутон и желаната скорост се задава чрез бутоните за автопилота, разположени на волана. ATPC работи и на предна, и на задна предавка и функционира от 3,6 км/ч до 30 км/ч. На разположение има и асистенти за потегляне и спускане по наклон.

Естествено, всички гореописани технологии, лукс и комфорт си имат цена и то солена. Базовият Range Rover Velar започва от 118 790 лева (дизел 180 к.с.) и може да догони 183 430 лева за версията R-Dynamic с 380 к.с. На върха на пирамидата, обаче, са двата варианта First Edition - дизелов и бензинов, чиято цена надхвърля 216 000 лева, но предлага абсолютно всички „екстри” за модела.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.