20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

По-добър от BMW 3? тест Jaguar XE 2015

Jaguar XE бе представен на автомобилното иложение в Женева през 2014 година, а продажбите м утръгнаха точно година по-късно. Това е първият компактен модел на "котките" след X-Тype и първият от няколко на британците, използващи новата модуларна алуминиева архитектура. Целта на новия британец е недвусмислена - атака срещу серия 3 на BMW.

Да, Jaguar XE е малко по-широк и малко по-нисък от "бавареца" и се предлага с три двигателни опции - 2-литров турбо-дизел, 2-литров турбо-бензин с 240 к.с. и 3-литров V6 Supercharged с 340 к.с. Впечатления можем да споделим само за двата бензинови агрегата, тъй като си позволихме да оприличим дизеловия като "скучен".

Автомобилът до голяма степен може да се нарече "алуминиев", тъй като доста детайли са точно от тази сплав. Даже от марката се хвалят, че над 20% от използвания алуминий е рециклиран, т.е. веднъж вече е живял в друг автомобил. Дали леката сплав прави XE по-приятен за каране от 3-та серия BMW? Ами всъщност 2-литровият турбо-бензин е една идея по-лек от еквивалентно BMW (с около 30 кг), но V6 Supercharged изостава с теглото.

Jaguar XE 25 (2.0 Turbo) разполагаше с 8-степенната ZF скоростна кутия. Същото важи и за Supercharged. От Jaruar обещават, че на по-късен етап можем да очакваме и двата модела с 6-степенната "ръчка", която за момента е базова само за 2-литровия дизел. По-добрият електрически усилвател на волана? Не и този път. Jaguar изчакаха EPAS-технологията да напредне до определено ниво и твърди, че XE дава неповторимо чувство във волана, дори по-добро от това на консервативна хидравлика. Не бихме потвърдили казаното. Определено усилвателят дава връзка, но не такава, каквато се очаква от спортен седан с 19-инчови гуми Dunlop SP Sport Maxx и адаптивно спортно окачване. Дизеловият вариант бе със стандартно такова и 17-цолови колела, но решихме да не изпробваме слалома на пистата на Сапарева Баня с него, за да не остане горчив вкус и лош спомен.

Задвижването. Ох, този V6, куплиран с божествения 8-степенен автоматик. Звукът... Звукът е истински впечатляващ. Единственото, което липсва в тази приказна картинка, е някакъв вид блокиране на задния диференциал. Да, опитахме се да направим контролируемо пързаляне, но в резултат на опита едното колело се въртеше с прекрасно сцепление, а на другото му се зави свят от буксуване. Supercharged разполагаше и с хедъп дисплей, на който се прожектираха оборотите и скоростта на движение.

В заключение ще споменем, че задното окачване доста прогресивно "омеква" при натоварване, карайки шофьора да се чувства несигурен, особено при излизане от завой и додаване на газ. Това може би се дължи на факта, че във всеки един от автомобилите имаше по четирима души, което означава допълнителни 350 кг. При интензивно спиране задницата също се усеща леко несигурна.

Голямата изненада е, че Jaguar XE сигурно ще е по-добър от IS350F на Lexus, но смятаме, че му е малко рано да се нарече "по-добър" и от BMW 3. Но определено гони като самочувствие баварския хит.

Тестът е направен със съдействието на Automobilisti



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:36 3
+ 0
- 0
sffsdf1307
Георги Стефанов 08.10 2015 в 16:09 2
+ 2
- 1
Привет, Митак!
Мислели сме и по този въпрос, тъй като е факт, че голяма част от покупките на автомобили са от пазара втора ръка. Желаем да се утвърдим като автори, на които може да се разчита, а в момента доверие ни имат само официалните дилъри и представители.
митака 07.08 2015 в 11:15 1
+ 7
- 1
Сега всичко е много хубаво, поздравления за сайта .
Ако може една лека препоръка само да дам, всички се радваме да научим повече за новите автомобили и концепции, но както знаем в България над 80% от авто-парка е от вторичния пазар и това за съжаление няма изгледи скоро да се промени .
Така че за разнообразие може да пускате и по някоя статия за по старите автомобили, мнения на експерти, коментари, отзиви, поддръжка и т.н.
Сигурен съм, че доста сънародници ще ги прочетат с интерес, пък и вие ще имате възможност да се отличите малко от всички останали подобни издания и предавания на БГ пазара .
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.