20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Прераждане: тест – представяне Suzuki Vitara 2015

Suzuki Vitara се появи на бял свят през 1988 година и моментално стана бестселър. Опитът на Suzuki в 4х4 сегмента, съчетан с приятния за времето дизайн и функционалност изстреляха всъдеходчето към пазарните върхове. И днес, много хора като чуят Suzuki се замислят именно за Vitara. Десет години по-късно, Vitara порасна и добави Grand към името си, като продължаваше успеха на предшественика си. През 2005 се появи третото и последно поколение Grand Vitara, което замени цялата рама и парт – тайм трансмисията с модерна моно конструкция и постоянно 4х4. Миналата есен казахме сбогом на Гранда, но и „добре дошъл” на изцяло новата Vitara, която ще се опита да запази доброто име на предците си, но в една коренно нова и различна интерпретация – тази на модерен компактен SUV, който, обаче, обещава без да е “offroad animal” като предходните модели, да бъде способен на пътя и извън него, да е универсален но и бягащ от определението „градски кросоувър”.

Тъй като новата Vitara е значително по-компактна от Grand-версията, както и от родственика S-Cross (дължина 4175 мм, ширина 1775 мм,височина 1610 мм и колесна база 2500 мм), влиза в полезрението както на компактните, така и на субкомпактните SUV и кросоувъри, където ще трябва да се бори едновременно срещу модели като Renault Captur, Mitsubishi ASX, Juke и Qashqai на Nissan, както и Opel Mokka и дори Dacia Duster.

Определено, Suzuki Vitara 2015 изглежда шик, а с новите си приятни за окото цветове и цветови комбинации би привлякла доста дами. Но пък дизайнът далеч не е дамски и, простете, лигав. По-скоро е мъжкарски, с ръбати и раздути форми, както и цялостна отличителна трапецовидна форма. И дори изглежда доста по-модерно от новото поколение SX4 S-Cross, което дебютира през 2013 г. Виждаме характерната широка задна колона, LED дневни (и дори къси и дълги при най-високото ниво) светлини и хром елементи от всички страни. Изборът на цветове позволява интересни комбинации, каквито до момента сме виждали само в Renault Captur. И подобно на френския мъник, „шаренията” е валидна и за интериора. Vitara се предлага в 5 основни цвята и още 4 варианта за персонализация в два цвята.

Въпреки компактните размери, купето е сравнително широко и удобно, а багажникът започва от компромисните 375 до удачните 1120 литра при свалени седалки. Допълнително чувство за простор придава големият панорамен покрив, наличен в по-високите нива на оборудване. Е, има и някои компромиси, като по-твърдата пластмаса по вратите и таблото, но пък седалките и цялостната визия на инструменталното табло компенсират.Mожем да кажем, че Vitara е доста по-модерна отвън, отколкото отвътре.

Оборудването предлага (според версията) аудио система със 7-инчов тъчскрийн, бордкомпютър, автоматичен климатик, парктроник с камера за заден ход, автоматични чистачки и светлини, навигация и т.н. Системите за сигурност и безопасност на пътници и пешеходци включват Radar Brake Support, адаптивен Cruise Control, асистенти за спускане и потегляне при наклонен терен, електронен контрол на стабилността, в добавка с пълен пакет въздушни възглавници.

За задвижването на Vitara, първоначално са налични бензинов и дизелов двигател с еквивалентен работен обем от 1,6 литра. В първия случай, мощността е 120 к.с, постигнати при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 156 Нм при 4400 об/мин. Агрегатът засега се предлага само с 5-степенна механична скоростна кутия. Също с механична, но 6-степенна е наличен дизеловият двигател, постигащ същата мощност от 120 „коня”, но при 3750 об/мин. Пиковият въртящ момент е 320 Нм при 1750 об/мин.

В скоро време се очаква и първата 6-степенна автоматична скоростна кутия от Suzuki, предлагана първоначално за бензиновия мотор, като тя ще има и възможност за ръчна смяна на предавките от перца на волана. На по-късен етап се очаква новият автоматик да се предлага и за дизеловия двигател, а към гамата на моторите ще се присъедини и 1,4-литров турбо бензин с 6-степенни трансмисии.

Всъдеходът се предлага с версии както с 4х4, така и само с предно предаване. В случая на пълноприводното задвижване, новата Vitara разчита на 4WD системата AllGrip, позната ни от S-Cross. AllGrip разполага с 4 предварително конфигурирани режима на задвижвани, избиращи се от селектор. Автоматичният поставя приоритет върху икономията на гориво при нормални условия на шофиране, като водещ е предният мост.

В оф-роуд условия, определено Suzuki Vitara не е Grand Vitara, но въпреки „паркетната” си концепция показа учудващи качества из тежките черни трасета в планините на централна Гърция, допълнително усложнени от изсипалия се дъжд. Макар клирънсът от 185 мм да не е като на „гранд” версията отпреди, ъглите на проходимост (18 градуса на атака, 28,2 на спускане и 17,7 на окантарване), в комбинация с по-късата колесна база помагат за прилично представяне извън пътя.

А що се отнася до поведението на пътя, разликата спрямо Grand Vitara е огромна, в полза на новия модел. Vitara определено е по-пъргава, комфортна и спортна като усещане на асфалта, спрямо именития си предшественик.

Ценово, новата Vitara се опитва да се представи доста прилично. Цените започват от 31 990 лв. за 1.6 GL 2WD бензин, а при най-високото ниво на оборудване GLX с дизелов двигател и 4х4 цената е 48 190 лв. Ако поръчате модела с двойно-отваряемия панорамен покрив, дизеловата версия ще е с крайна цена от 49 990 лв. За момента N1 или друг вид данъчни облекчения не присъстват, но вносителите работят по въпроса.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:36 1
+ 0
- 0
sffsdf1000
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.