Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
26 септември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Renault Kadjar - силният представител на средната класа (тест)

Когато преди години пред автомобилните производители започна да се открива хоризонта на междинните класове, те все още опипваха почвата и се опитваха да разберат какво точно биха искали бъдещите им клиенти от бъдещите си четириколесни любимци. Раждането на кросоувърите имаше както правилни, така и грешни стъпки, но към ден днешен повечето компании са вече много добре ориентирани на пазара на малките и средно големи SUV машини и смело се впускат в технологична надпревара.

Както останалите големи играчи на пазара, Renault не направи изключение и през 2007 година се включи в надпреварата с модела Koleos. В крайна сметка той не се превърна в хит на пазара, но през 2015 година французите дадоха да се разбере, че далеч не са хвърлили бялата кърпа на ринга и са готови с ново решение. Целта им е новият SUV да бъде желан, конкурентен и да донесе подобаващото реноме на компанията в сегмента.

Така се ражда Kadjar. Автомобил, който няма претенциите да бъде безпощаден офроудър, но не се притеснява да стъпи извън пътя. В същото време отговаря на критериите на днешните клиенти. В лицето на средно големите кросоувъри днешните купувачи не търсят гладиатори, а по-високи машини, с по-добра позиция на шофьора, достатъчно пространство за семейството и прилично голям багажник, който да поеме дори някои капризи на лятната почивка.

От Renault предприемат много хитър ход. Възползвайки се от връзките в алианса Renault-Nissan, французите използват наличното ноу хау на доказания на пазара японец Nissan Qashqai... и го натурализират, добавяйки типични европейски черти - от дизайна до функционалността. Това върши отлична работа в две посоки. Първата е спестените средства за развойна дейност, които позволяват на производителя да постави изключително конкурентна цена на новия си продукт. Втората е високата степен на надеждност.

Първото ни впечатление от Kadjar, разбира се, е свързано с екстериора. Казвайки, че под кожата си той дели много общи части с Qashqai не трябва да Ви обърква, че това са два еднакви автомобила, защото като визия те определено не са. Линиите на Kadjar са меки, но сериозни. Той изглежда като току-що излезнал от фитнеса тийнейджър, който не се притеснява от тялото си и е щастлив от начина, по който изглежда. Колкото и да се взирате, няма да намерите и един скучен сантиметър в дизайна на автомобила.

Renault съвсем логично залага на познатата линия в предната част, решетката и най-вече голямота, хромирана емблема. Дизайнът на машината е такъв, че често озадачава. На моменти тя изглежда голяма, тежка и масивна. В други, в зависимост от обкръжаващите я автомобили, колата сякаш преминава в кожата на малък, фин и стегнат хечбек с високо окачване, особено ако гледате отзад.

Версията, която тествахме, е от нивото Zen (второто от четирите в йерархията), задвижвана от 1.5-литров Energy dCi дизелов агрегат с мощност от 110 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, налични при 1750 оборота в минута. Разполагаме с 6-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител, както и с още доста екстри - мултимедийната система R-Link 2, изведена на 7-инчов екран, двузонов автоматичен климатроник, паркинг сензори отпред и отзад, както и автоматични фарове и чистачки. Но нека обърнем внимание на всички тези компоненти по отделно.

Освен въпросния агрегат в тествания автомобил, Kadjar е наличен с още два - още един дизелов и един бензинов. Вторият дизелов е по-мощният 1.6-литров двигател с мощност от 130 к.с. и доста приличните 320 Нм въртящ момент. За разлика от по-малкия си брат, той е малко по-шумен и по-темпераментен, но е и единственият в гамата, който се инсталира на автомобилите със задвижване на четирите колела.

Ако не желаете 4х4, но държите на автоматичната трансмисия, ще трябва да се придържате към по-малкия и по-икономичен дизелов вариант. За почитателите на бензина Renault предлага 1.2-литров агрегат с турбо и мощност от 130 к.с., но с по-малък въртящ момент от 205 Нм при 2000 оборота.

Тези двигатели са напълно достатъчни, за да задвижват съвсем прилично Kadjar, чието тегло е 1407 кг при нашата тестова версия. Наличните 110 коня нама да Ви залепят за седалката, но правят нещо много по-хубаво - осигуряват страхотен комфорт и лекота на движение, без да притесняват с невъздържаност и нервност под капака. Силата на автомобила е в ниските обороти, като при скорост над 80-90 км/ч тягата е по-малка, но напълно достатъчна, дори при пълен с хора и багаж автомобил.

На магистралата Kadjar няма да Ви смае с ускорение, но е изклютичелно работлив и спокоен спътник, поемащ всяка желана скорост на придвижване с охота и без особено мрънкане. Няма как да не отбележим, че Renault са свършили отлична работа с шумоизолацията и при движение със скорост от порядъка на 130-140 км/ч двигателят почти не се чува, а основният шум е от контакта на гумите с асфалта и от части от завихрянето край страничното огледало. Като цяло обаче нивото на шумоизолация е много високо.

Със сигурност огромна заслуга за комфорта на Kadjar играе и автоматичната трансмисия. Със своите шест степени тя е и причината автомобилът да поддържа нисък разход на магистралата и в същото време да не се притеснява да се движи с максималната разрешена скорост от 140 км/ч. Само за протокола, по каталог максималната скорост на тази модификация е 181 км/ч.

EDC-то е страшно пъргаво, когато веднъж захапе и сменя почти неусетно предавките, за да намери най-добрата. Самата кутия всъщност представлява механична, но с автоматично управление, което съчетава най-доброто от двата свята - ниския разход на механиката с изключителния комфорт на автоматиката.

Говорейки за разход, по време на теста, който включи пътуване от София до Халкидики и обратно, разходът закова на 4.9 л /100 км. Имайте предвид, че това включва и пътуване по магистрала с висока скорост. И оствен това става въпрос за двигател, който бе на малко под 500 км пробег в началото на пътуването.

Автомобилът се държи повече от впечатляващо в завоите, предвид височината си. Очакваното наклоняване на купето практически липсва. Свикналите с по-малки и ниски автомобили ще имат нужда от час-два да се адаптират към малко по-голямото недозавиване, но то съвсем не е притеснително и е просто част от характера на машината. Воланът е директен, лек, но и дава достатъчно усещане за контакта на автомобила с пътя.

Окачването е по френски меко и реагиращо много прилично на неравностите, особено при висока скорост. Тук трябва да отбележим, че за пазарите в България и Румъния Kadjar се произвежда с подсилено окачване. Не сме сигурни, че има нужда да коментираме защо... за съжаление.

Една от силните черти на Renault Kadjar е интериорът, подчинен също на удобството и комфорта. Вече споменахме за мултимедийната система, разполагаща с навигация и още доста екстри, достъпни в онлайн магазина на Renault. Освен това за първата година абонаментът за обновяване на софтуера и картите е безплатен. Мултимедията обаче е само част от концепцията за комфорт, дори сме близо до това да използваме думата "лукс". А тя е доста силна дума за този сегмент. Действително използваните материали за корите и таблото са много приятни на докосване, има съвсем малки и обикновено трудно достъпни панели с по-твърда пластмаса. Седалката е изключително удобна, а доказателството е доста приятното време, което може да прекара зад волана човек, висок над 190 см.

Инструменталният панел е напълно дигитален и е едно от нещата, с които доста ще си поиграете, ако имате възможност да покарате Kadjar. Самият панел има четири разновидности и шест различни цвята, което прави доста комбинации, докато намерите този по Ваш вкус. Всеки различен вид на километража предлага и различни допълнителни и спомагателни функции, които се регулират от волана. Като например скала за използваната в момента мощност и вътрящ момент, среден разход, избрана радио станция, текущ телефонен разговор и др.

Интересно място за бутоните на автопилота и ограничителя на скоростта са избрали от Renault. Включването на системата се извършва чрез натискане на бутон на централната конзола, под дясната ръка на шофьора. Самото регулиране обаче става чрез мултифункционалния волан, който може да ръководи още и Bluetooth системата на раговорите.
Мястото на задния ред седалки е предостатъчно, дори за пасажери с по-сериозен ръст. То е налично както за краката, така и за главата. Страшно удобна за хората с малки деца, използващи детски седалки, е системата Isofix, която е изнесена отгоре и е достъпна чрез елементарно изваждане на предпазните капачки.

Що се отнася до обема на багажника, той е 444 литра, а при сваляне на задните седалки разполагате с доста приличните 1247 литра. Там също има глезотийки, като двойния под, наличен серийно за всички версии, освен първата Life. В последните две Intens и Bose пък разполагате и със специален бутон за мигновено сваляне на седалките, който е особено удобен.

Като всеки семеен автомобил и Kadjar разчита на солидно ниво на сигурност. Моделът има максималните 5 звезди на краш-тестовете на EURO NCAP, като дори базовата версия разполага с ABS, AFU (електронна система за подпомагане на екстремно спиране), ESP (динамичен контрол на треакторията), ASR (контрол на сцеплението), HSA (подпомагане за потегляне на наклон). Автомобилът е обезопасен и с голям брой въздушни възглавници, включително завеси за втория ред седалки. С две думи - детето Ви ще бъде в максимална безопасност в този автомобил.

В различните версии в гамата нагоре са налични и други спомагателни системи, като напълно автономно паркиране, детектор на автомобил в сляпата зона, разпознаване на пътни знаци и др.

За разлика от почти всички конкуренти в класа, Kadjar идва със 17-цолови алуминиеви джанти още в най-долното ниво Life. В по-скъпите версии джантите са 19-цолови, но препоръката ни е да заложите на по-малките поради няколко причини - цена на джантата и гумата, както и по-добър комфорт на возене. Не на последно място - България, страната на кратерите по пътищата, не е особено щадяща към нископрофилни гуми и шансът да спукате такава е доста по-сериозен.


Нашата оценка:
Можем да опишем управлението на Kadjar като отпускаща терапия - комфортно, спокойно и тихо, сякаш някой умишлено Ви е осигурил време да останете с мислите си, необезпокоявани от нервния и хаотичен свят отвъд стъклото. В автомобила генетично е заложен успех, защото той реално няма слаби места или такива, които да откажат човек, който търси Дявола в детайлите. Но може би най-силната страна на Kadjar е съотношението цена/качество.

Цената за този сегмент е почти без аналог със стартова сума от 35 890 лв с ДДС за версия Life с бензинов двигател и 6-степенна механична скоростна кутия. Само 2000 лв повече струва пък най-достъпният дизелов вариант, отново Life. Най-скъпата версия Bose, предлагаща всички екстри, включващи аудио система на едноименния производител, красив панорамен покрив, изцяло кожен салон и др. се продава от Renault за 55 890 лв. А това е сума, от която някои от конкурентите в сегмента започват с базовите си модификации.

Размери:

Външни размери (мм)
Междуосие 2646
Обща дължина 4449
Преден надвес 897
Заден надвес 906
Предна следа (17'' джанти) 1556 Задна следа (17'' джанти) 1542
Ширина със/без огледала 1 836 / 2 058
Височина (при празен автомобил) с/без надлъжни релси 1 607 / 1 613
Пътен просвет (при празен автомобил) 200
Преден / заден ъгъл на заход 180 / 280

Вътрешни размери (мм)
Широчина на нивото на лактите отпред 1486
Широчина на нивото на лактите отзад 1457
Разстояние за колената на втори ред 220
Височина от седалката до тавана отпред 829
Височина от седалката до тавана отзад 900


Обем на багажника (дм3 )
Обем на багажника 444
Обем на багажника при наличие на резервна гума 409

Размери на багажника (мм)
Широчина на отвора 1149
Дължина при вдигнати / свалени седалки 864 / 1 620

Етикети:KadjarRenaultтест

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.